• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via formule verwijzen naar cel in ander tabblad...

Status
Niet open voor verdere reacties.

velde046

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2004
Bekijk bijlage Sheet-verwijzing.xlsIk dacht dat ik het antwoor dhier gevonden had, maar dat bleek toch iets anders te zijn, vandaar mijn vraag.
Ik heb een Excel sheet waarin ik uren van medewerkers bijhoud (het bijgesloten document is slechts een illustratief voorbeeld). Nu wil ik op de verzamelstaat in cel B4 de waarde zien van tabblad Jan en cel B5. Op dit moment staat er een harde verwijzing naar dat tabblad dmv Jan!. Ik vraag me af of het mogelijk is om in plaats van Jan! een formule te gebruiken die de verwijzing opbouwt op basis van de waarde in A4 op de verzamelstaat, zodat hij dus kijkt wat er in A4 staat en daar een uitroepteken aan vast plakt.
Ik heb al zaken geprobeerd als TEXT in combinatie met CONCATENATE, maar ik kom er simpelweg niet uit. De reden dat ik dit graag wil is dat als ik een nieuwe persoon toevoeg ik automatisch doorvoeren graag wil kunnen gebruiken. Zodat ik de cellen in de B-kolom een stap naar beneden kan doorvoeren en vervolgens naar rechts doorvoeren en dat ik alleen maar een nieuw tabblad voor de nieuwe medewerker hoef aan te maken.
Diverse collega's zeggen met dat het niet mogelijk is, maar dat weiger ik vooralsnog te geloven :)

Ik hoop dat ik het duidelijk heb kunnen maken...

Typ in B4 van de verzamelstaat:
=verschuiving(indirect("'"&$A4&"'!B5");;kolom()-2)
en voer door naar rechts en beneden.

Laatst bewerkt:
zapatr

Code:
=VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&$A4&"'!B5");;KOLOM()-2)

Oeldere
Code:
=INDIRECT($A11&"!"&B$1&5)

Waarbij in rij 1 de naam van de kolom handmatig dient te worden ingevuld.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
oeldere,
prima oplossing hoor, met hulprij(en) en/of -kolomm(en) kun je formules verkorten.
Als de vragensteller met het gebruik van een hulprij geen problemen heeft, kan hij ook jouw oplossing gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan