Via google zoeken geeft websites waar ik niet om vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerbril

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2011
Sinds vanmiddag kan ik niet meer surfen via google. Ik krijg allerlei websites waar ik niet om gevraagd heb.
Ik draai met XP en IE8. Via de werkbalk van IE kan ik wel naar mijn favorieten, maar ik kan niet meer via
google zoeken, dan kom ik op de meest vreemde site's. Of ik klik een link aan, dan geeft hij gereed en heb
ik een blanco scherm.

Ik heb malewarebytes laten draaien, die vond niets.
Anti spyware vond 36 tracing cookies,
Adw cleaner heeft een aantal sleutels verwijderd.

Panda heeft een trj/genetic.gen ontsmet

Helaas is het probleem er nog steeds, wat kan ik nog meer doen?

Hoi,

Doe wat hieronder staat beschreven a.u.b.

Ga naar ESET Onlinescanner
Klik op ''esetsmartinstaller_enu.exe'' om het Downloaden te starten.
Download ''esetsmartinstaller_enu.exe'' naar je Bureaublad!
Windows Vista/7: Rechtermuisklik en kies voor "Als Administrator uitvoeren''
Vink aan ''Yes, I accept the Terms of Use'' & Klik ''Start''
FireFox gebruikers moeten een Add-On ''esetsmartinstaller_enu.exe'' installeren
Deze FireFox Add-On moet je op je bureablad plaatsen en dan installeren!
IE gebruikers dienen een ''ActiveX'' te installeren.
Klik onder ''Scan Archives'' op ''Advanced Settings'' & Vink aan: Remove Found Threats, Scan Archives, Scan for Potentially Unwanted Applications, Scan for Potentially Unsafe Applications, Enable AntiStealth Technology
Klik nu op ''Start''
De scan begint direct na downloading van de signatures!
Klik na de Scan op ''Finish''
Sluit je Browser, En ga naar de Verkenner ''Explorer''
''C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt'' zoeken,
Je kunt nu zien wat er is verwijderd!
Verwijder daarna via ''Een programma verwijderen'' Eset Online Scanner V3.

Laatst bewerkt:
Ik krijg de scanner niet gedownload.

Hoe instaleer ik een actieveX en waar haal ik die vandaan?
Ben echt een leek op dit gebied.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Gebruik je IE (Internet Explorer) ?

Ga naar de volgende website: http://download.eset.com/special/eos/esetsmartinstaller_enu.exe
Klik daarna op ''Opslaan Als'' & Sla het op je bureaublad op.
Dubbelklik op ''esetsmartinstaller_enu.exe''
Je krijgt een venster te voorschijn, Vink het hokje van ''YES, I accept the Terms of Use'' aan & Klik op ''Start''
Je krijgt een melding van ''Windows (Gebruikersaccountbeheer)'', Klik op ''Ja''
Je krijgt een nieuw venstertje te voor schijn met de melding dat hij zichzelf nu op het systeem installeert.
Na het installeren krijg je een nieuwe scherm met ''Computer Scan Settings'' Klik onder ''Scan Archives'' op ''Advanced Settings'' En Vink de vakjes Remove found threats, Scan archives, Scan for potentially unwanted applications, Scan for potentially unsafe applications, Enable AntiStealth technology Aan & Klik op ''Start''.
De scan begint direct na downloading van de signatures!
Klik na de Scan op ''Finish''
''C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt'' zoeken,
Je kunt nu zien wat er is verwijderd!
Verwijder daarna via ''Een programma verwijderen'' Eset Online Scanner V3.

Laatst bewerkt:
Ja ik gebruik IE8

Het downloaden is gelukt, hij is nu aan het scannen.
Thanks zover:thumb:

De scan heeft gedraaid, heeft 5 geinfecteerde bestanden verwijderd, maar helaas kom ik nog steeds tijdens het brouwsen op de meest nare sites terecht,
of laad de pagina niet.
Het beginprobleem bestaat dus nog steeds.

Ik heb vannacht Panda IS laten scannen en het blijken ook nog linke sites te zijn die spyware achterlaten.

Panda IS.jpg

Ook heb ik de Eset scan nog een keer laten lopen en die vond iets, maar ik vraag me af of dat nu ook verwijderd is.
Ik ben echt een vreselijke leek op dit gebied, sorry.

Eset scan.jpgEset lijst.jpg

Ik durf nu niet meer te surfen, want ik krijg steeds meer troep binnen. Via mijn favorietenbalk kom ik gewoon overal op,
maar via google zoeken neemt een andere zoeker het over of kom ik direct op sites terecht waar ik niet om heb gevraagd.
Vaak laad de pagina niet en blijft blanco met de melding, gereed.
Wat kan ik nu nog doen?

Laatst bewerkt:
Ik heb nu ook de microsoft safetyscanner laten scannen en die vind niets.

Hoi,

Doe wat hieronder staat beschreven!

Download HitmanPro 3 naar je Bureaublad! (32bit versie - 64bit versie.)
Dubbelklik op het HitmanPro 3 icoontje. (En geef toestemming om het programma uit te voeren, Dus klik op JA indien je een melding krijgt van Gebruikersaccountbeheer.
Je krijgt een venster geopend, HitmanPro zal zich automatisch update'n indien er nieuwe update's beschikbaar zijn.
Klik op ''Volgende''.
Vink het Vakje van ''Nee, ik wil deze computer slechts eenmalig controleren'' aan & Klik op ''Volgende''.
HitmanPro zal nu je PC scannen op mogelijke infectie's,
Wees geduldig want dit kan een poosje duren, (Ligt eraan hoe vol je schijf zit.)
Als er schadelijke software op het Systeem wordt getroffen zal HitmanPro verkleuren in Rood, Dit betekent dat er infecties zijn aangetroffen op het betreffende systeem.
Je kan er voor kiezen om de getroffen infectie's te ''Verwijderen'' of in ''Quarantaine'' te plaatsen.
Indien er een of meer verdachte bestanden zijn aangetroffen op het systeem, klik dan i.p.v ''Negeren'' Op ''Quarantaine''.
Als er PUP Infectie's zijn aangetroffen klik dan bij alle PUP infecties op ''Verwijderen''.
Klik op ''Volgende'' HitmanPro zal nu de infectie's verwijderen.
Indien je Bureaublad en je Taakbalk verdwijnen, Dit is normaal.
Indien HitmanPro om een herstart vraagt, Doe dit dan ook!
Na het herstarten Kun je je log terugvinden door HitmanPro weer te starten, Ga daarna naar ''Instellingen'' en klik op het Tabblad ''Geschiedenis''.
Klik op ''Logbestanden'' en dubbelklik op het bestand ''HitmanPro_[datum]_1802.log''
Je kunt nu zien wat er is verwijderd, en wat in Quarantaine is geplaatst.

Edit:

Ik zou geen Bankzaken doen op die geïnfecteerde PC.
De Eset Online Scan resultaat geeft aan dat de infectie niet verwijderd is en/of niet verwijderd kon worden.

Doe dit eens:

''C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt'' zoeken, dubbelklik om het bestand te openen.
Maak er een Screenshot van, en post het.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen log van Eset onlinescanner. Ik heb het programma meteen verwijderd na het scannen.

Helaas lukt het ook niet om de HitmanPro3 te downloaden, IE blijft laden en laden.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ow oke, laat dan maar zitten en ga door met die van HitmanPro.

Hoi,

Welke bits-besturingssysteem heb je?
Zo kun je zien welke bits-besturingssysteem je hebt: Start » Rechtermuisklik op het tablet ''Computer'' en kies ''Eigenschappen'' » Bij ''Systeem'' kijken naar ''Type systeem''. (32bit = x86bit , 64bit = x64bit.)

Laatst bewerkt:
Helaas krijg ik dit ook niet gedownload :confused:

Het lijkt erop of IE niet meer werkt, behalve uit mijn favorietenbalk

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ok, Vreemd.

Op naar de volgende stap!

Download de Norton Power Eraser & Download het bestand naar je Bureaublad!
Dubbelklik op NPE.exe (Indien er een melding van Windows tevoorschijn komt dat dit programma wijzigen wilt aanbrengen aan het systeem, Klik dan op JA.)
Je krijgt nu een schermpje geopend van Norton Power Eraser, Klik op ''Accepteren'' om de installatie voort te zetten.
Het zal zich nu automatisch installeren op het systeem.
Klik nu op ''Scannen op Risico's'', Er wordt gevraagd om het systeem te herstarten, Doe dit dan ook.
Na het Opnieuw opstarten zal Norton Power Eraser eerst de Virus-database update'n en daarna beginnen met scannen.

npescreenshot.png

Indien er infectie's zijn getroffen, Vink bij alle infectie's het hokje van ''Remove'' aan & Klik op ''Fix''

npescreenshot2.png

Hij zal nu vragen om de Computer te herstarten, Doe dit dan ook! (Klik op Restart om te herstarten.)

npescreenshot4.png

Na het herstarten, kun je zien of de gevonden infectie's zijn verwijderd. (Als er onder Result ''Removed'' staat en daarnaast een groen cirkeltje met een geslaagd teken erop, betekent het dat het is gelukt om de infectie's te verwijderen.) Klik nu op ''Done'' om het programma af te sluiten.

Helaas weer hetzelfde verhaal, ik kom niet verder dan dit:

download.jpg

Hoi,

Heb je Malwarebytes Anti Malware nog op je PC staan?
Zoja, Update Mbam, en doe een Volledige systeemscan.
Zonee, Volg de instructie die hieronder staat beschreven.

Stap 1.

Download MalwareBytes' Anti-Malware naar je bureaublad vanuit één van de volgende links:
http://download.bleepingcomputer.com....51.1.1800.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
http://www.malwarebytes.org/mbam-download-exe.php
http://data-cdn.mbamupdates.com/v0/p....51.1.1800.exe
Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg dat er na de installatie een vinkje is geplaatst bij:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

mbam.png

Vink het hokje ''Start de gratis probeer versie van Malwarebytes Anti-Malware PRO'' UIT.
Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden wordt, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Zodra het programma gestart is, ga je naar het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Ga naar het tabblad "Updates" en Update MBAM.
Ga daarna naar het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige Scan".
Klik alle harde schijven aan.
Druk vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten.
Indien MBAM vraagt om een herstart, doe dit dan ook.
Wanneer je de restart hebt gedaan, maak je een nieuwe snelle scan met MBAM.

De log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in het programma.

Bij problemen!!!

Problemen bij het installeren van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het starten van Malwarebytes' Anti-Malware
Problemen bij het updaten van Malwarebytes' Anti-Malware

Die heeft vanochtend een volledige scan gedaan en geen enkele infectie gevonden.

Ik heb hem nu geupdate en ga hem weer laten scannen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan