• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via INDEX een totaalbedrag berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotrb

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Ik heb een werkblad (jan13) met rabobankmutaties. jan13E=bedragkolom, jan13G=omschijvingkolom
Ik heb een overzichtblad met in kolom D een zoektekst (komt overeen met jan13G).

Met deze index-formule haal ik per post via de zoektekst de mutatiebedragen op uit jan13.

=INDEX(jan13E;VERGELIJKEN($D1;jan13G;0))

Dit is prima voor losse mutaties die 1x per maand voorkomen (hypotheek, verzekeringen, enz).

Maar er zijn vele mutatieregels met bv. ALBERT HEIJN in de omschrijving. Daarvan wil ik eigenlijk het totaalbedrag op mijn overzichtblad vermelden.

Is er een formule denkbaar waarbij bv. D1 de tekst ALBERT HEIJN bevat en dat ik de som van al deze mutatieregels in 1 keer kan ophalen ?

mvrgr
Peter Blom

Al met somprodukt geprobeerd, zonder voorbeeld bestand is het moeilijk

Getotaliseerd bedrag ophalen uit ander werkblad, nu met voorbeelden

In de bijlage heb ik Finlijst.xlsx opgenomen, deze bevat het overzicht (finlijst) en een werkblad met mutaties jan2013.

Het werkblad met de mutaties (jan2013):
jan2013.JPG

Het overzicht (finlijst):
finlijst.JPG

De formule waarmee in het overzicht de bedragen uit de mutaties worden opgehaald =

=INDEX('jan2013'!E2:E8;VERGELIJKEN($D5;'jan2013'!G2:G8;0))

(Soms moet in L2:L8 worden gezocht, deze "L" heb ik voor de duidelijkheid in een aparte kolom(J) in het overzicht opgenomen.)

Het voorbeeld toont hoe 3 maandelijkse bedragen netjes met bovenstaande formule uit de mutaties worden opgehaald.
De 3 ALBERT HEIJN-regels wil ik met 1 totaalbedrag overnemen in mijn overzicht.
Hoe kan ik dit doen ?

Bijlagen

• Finlijst.xlsx
    Finlijst.xlsx
    18,6 KB · Weergaven: 36
  • jan2013.JPG
    jan2013.JPG
    35,2 KB · Weergaven: 21
Met de volgende formule haal ik bedragen uit drie rekeningen per categorie en per maand:
Code:
=SOM(ALS.FOUT(SOMPRODUCT((MAAND(R_datum)=MAAND(B$2))*(R_categorie=$A4)*(R_bedrag<>0)*(R_bedrag));0);ALS.FOUT(SOMPRODUCT((MAAND(G_datum)=MAAND(B$2))*(G_categorie=$A4)*(G_bedrag<>0)*(G_bedrag));0);ALS.FOUT(SOMPRODUCT((MAAND(Rabo_datum)=MAAND(B$2))*(Rabo_categorie=$A4)*(Rabo_bedrag<>0)*(Rabo_bedrag));0))
Misschien brengt het je op een idee. Het zijn benoemde bereiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan