Via Internet IP camera benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn_wirken

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2002
Beste Helpmij.nl gebruikers,

Ik ben ondertussen al vele dagen en uren bezig met het instellen van een IP camera die ik via internet wil benaderen.:confused: Ik heb een IP robocam 21 aangeschaft.

Ik verkeer in de volgende situatie:
Internet van Tele2, op de router van Tele2 heb ik een Belkin router aangesloten. (in het verleden is dit eens nodig geweest met problemen draadloos netwerk).

Ik heb dus twee draadloze netwerk punten. Die ik beide kan benaderen.

Echter wanneer ik de IP camera een vast IP adres toeken is deze enkel te benaderen als ik deze koppel aan de Belkin router. En heeft het IP adres 192.168.2.240 Wanneer ik deze een vast IP adres geef en ik sluit deze aan op de Tele2 router kan hij niet worden gevonden. (zit dan op het een of juist het andere netwerk)

In de Tele2 router heb ik poort 80 opengezet en 192.168.2.240 geforward. (als ik het goed heb). Nu mijn vraag:

Hoe kan ik deze camera via internet benaderen. Welke stappen moet ik hiervoor ondernemen? Ik me aangemeld bij DynDNS.org en hier het IP aangegeven. En bij de camera instellingen de DynDNS forwarding ingesteld. Denk toch dat ik dat goed heb gedaan. Maar hoe kan ik in hemelsnaam nu mijn camera via internet benaderen.

U begrijpt dat u hier spreekt met een rookie op het gebied van Netwerken.... Kom er nu achter dat ik bar weinig er van snap. Hoop dat er iemand is die mij op weg wilt helpen. Raak er op dit moment ontzettend gefrustreerd door, en helaas niemand in mijn buurt die hier mij meer over kan vertellen.

Alvast hartelijk dank,

Martijn

Je maakt het ingewikkeld: Je gebruikt nu 2 netwerken met een router erin, dus er moet 2x worden geforward.
1x poort 80 op de Tele2 router naar het WAN ip-adres van de Belkin (zal wel een 192.168.1.x adres zijn?) Vraag dat WAN-adres op op de Belkin.
1x poort 80 op de Belkin router naar het ip-adres van de camera (dat 192.168.2.240 adres?)

Succes,

Tijs.

Volgens mij is het ip adres fout. Dit is het ip adres

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
Wat nu bij Ip-Adress staat is je echte ip.

En moet ik dan via DynDNS het IP opgeven van de geforwarde IP op de Tele2 router?

IP van WAN Belkin = 192.168.1.6
IP van IP camera = 192.168.2.240

Tele2 geforward naar 192.168.1.6
Belkin geforward naar 192.168.2.240

Welk IP moet ik aangeven in mijn DynDNS instellingen?

Ik als ik nu op het netwerk van de Tele2 router zit en ik voer 192.168.1.6 in dan wordt ik doorgestuurd naar de IP camera dus die link werkt.
Nu moet ik van internet op mijn eerste router inloggen en via 192.168.1.6. worden doorgestuurd naar de IP. Werkt dit met DynDNS?

Weer stapje verder, hartelijk dank!

Laatst bewerkt:
Het werkt.

Ik ben tot laat nog doorgegaan met mijn onkunde. Maar de tip om beide routers te forwarden. Was wel topper van 2009! Haha ben er lang mee bezig geweest, en ineens werkt het! Fantastisch!

Ben niet de slimste met computers maar net dit beetje hulp was voldoende!

Hartelijk dank voor de reacties!. :D

Volgens mij is het ip adres fout. Dit is het ip adres

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
Wat nu bij Ip-Adress staat is je echte ip.

wat krijg je dan te zien als je op google bvb klik op' mijn ip adres'
Dan is dit nummer anders dan in het zwart schermpje !

@colgate: Deze discussiedraad is reeds als opgelost gemeld, reageren is dus niet meer nodig.
@colgate + Sims: De ip-camera heeft zijn eigen ip-adres, dus het achterhalen van het ip-adres op de pc heeft geen nut ihkv. de oplossing van het probleem dat de topic-starter had.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan