via kabel(chello) 12move adres gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

YoungDog

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 apr 2003
Berichten
3
Hallo experts,

Is het mogelijk om via chello met Outlook Express mail te lezen en te versturen via een email adres bij 12move ?

Dus gebruik van het 12move adres zonder dat er via 12move is ingebeld .....

Bij de POP3 en SMTP staat 12move.nl ingevuld, dit geeft telkens de melding: geef password en gebruikersnaam, maar nooit verbinding....

pls help

YoungDog
 
Ik denk wel dat dit moet kunnen.

pop is je inkomende mail en je smtp je uitgaande.

Dus als je bij pop het pop adres van chello invult en bij smtp smtp.12move.nl zou dit moeten werken.

Moet chello wel over pop en smtp verschikken en daar lijkt het niet op als ik op chello kijk. Ik vind het zo snel niet iig.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet dit andersom zijn harmen

Pop = 12Move.nl

SMTP = mail.chello.nl


Of heb ik het mis ??
 
Geplaatst door B2
Volgens mij moet dit andersom zijn harmen

Pop = 12Move.nl

SMTP = mail.chello.nl


Of heb ik het mis ??

Je hebt het niet mis. :)

Volgens mij kan je vanaf een andere verbinding niet inloggen op de POP3 server van 12move maar ik kan het mis hebben.
 
Geloof dat het hele verhaal zowiezo niet door gaat want chello heeft geen pop server........geloof ik.

Of dus toch......mail.chello.nl


Je hebt helemaal gelijk :)

Volgens mij kan je vanaf een andere verbinding niet inloggen op de POP3 server van 12move maar ik kan het mis hebben.

Zou hij niet gewoon vragen om een wachtwoord dan?

Ik zit hier in een netwerk met een eigen mail server als ik mail wil versturen moet die via de smtp van onze mail server en kan ik gewoon mn wanadoo email hier ontvangen.

Zou dus niet gewoon gaan werken?
 
Laatst bewerkt:
Ik maak via een adsl verbinding op het werk verbinding met tiscali, de adsl word gelverd door saturnus.nl.
De ontvangst zet je b.v. pop.12move.nl en voor verzenden je eigen provider smtp.eigenprovider.nl

En dan vraagt hij voor de inkomende post gewoon gebruikersnaam + wachtwoord

mits 12move het toestaat om via een andere verbinding je mail op te halen !
 
Om je mail van 12move binnen te halen moet je inbellen. Een andere mogelijkheid is het om via de site van 12move binnen te halen.
 
Geplaatst door bulldogmax
Om je mail van 12move binnen te halen moet je inbellen. Een andere mogelijkheid is het om via de site van 12move binnen te halen.

Niet juist, je kan wel je mail ophalen via het POP adres, je kan alleen geen mail versturen via de SMTP van 12Move, of het moet weer veranderd zijn. In de meeste gevallen is het zoals ik (en meerderen) zeggen.
Bij de SMTP server vul je dus gewoon je eigen Chello server in (mail.chello.nl).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan