• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via knop naar een sheet gaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Figaro75

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Even een vraagje waarvan ik niet weet of het kan.

Kan je d.m.v. een knop naar een sheet gaan waarbij de naam van de sheet wordt bepaald door een celwaarde?

Voorbeeld:

Ik wil bv naar Blad 3 --> in Cel A1 van Blad 1 zet ik de tekst Blad 3
Vervolgens druk ik op een knop en ga dan naar Blad 3

Als ik in Cel A1 van Blad 1 de tekst Blad 4 zet terwijl deze niet bestaat dat ik dan een melding krijg dat die sheet niet bestaat.

Uiteindelijk zou ik ergens een opsomming willen hebben met alle in het bestand aanwezige tabbladen
waarna ik middels gegevensvalidatie het juiste tabblad selecteer en dat ik middels een druk op de knop naar dat tabblad ga.
De tabbladen in het uiteindelijke bestand zullen worden verborgen en er zijn ook heel veel tabbladen die niet in het lijstje mogen komen maar dat kan ik wel met voorwaarden uitsluiten denk ik.

Ja dat is mogelijk.

Bij het openen van het bestand worden alle tabnamen in Blad1 kolom C geplaatst. In A1 kan je nu kiezen naar welke tab je wil.

Bijlagen

@VenA
Geweldig, heel erg bedankt.
Had al wel met Google gezocht maar zo'n mooie simpele oplossing kon ik niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan