• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via listbox cellen invoegen in een bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

selsmakke

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Hallo

Ik worstel al geruime tijd met het volgende probleem. Ik heb een werkblad met in kolom A namen en in kolom B routenummers op volgorde. Nu wil ik via een formulier met daarin een listbox, een nieuwe klant invoegen op volgorde, bijvoorbeeld op de 2e plaats. Alle andere klanten moeten dan een positie opschuiven, de routenummers moeten blijven staan. Dus feitelijk moet er een cel ingevoegd worden in kolom A zodat de bestaande klanten opschuiven en de nieuwe klant bij het juiste routenummer wordt geplaatst. De bestaande klanten krijgen een nieuw (hoger) routenummer.

Bijgevoegd een test werkblad waar een en ander is ingericht op een manier waarop ik van denk dat het zou kunnen werken.... Alles doet het behalve het invoegen van een cel. Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe...
Het gaat dus om blad 2. Wanneer ik dus een klant selecteer in de listbox (op userform2) wil ik met de knop 'toevoegen' de naam van de nieuwe klant (naam van de klant staat in de label boven de listbox) in het bereik van cel A60 t/m A109.

Even ter verduidelijking: je bereikt het formulier via blad 1 op de knop te drukken. Zodra je een klant geselecteerd hebt en op het knopje routenummer gedrukt hebt.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bekijk bijlage Testmap routenummer.xlsm

FokkeB (selsmakke)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan