• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

via macro gegevens onder elkaar plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Warthief

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2007
Goedeavond,

Ik ben nieuw op het gebied van macro's in Excel.

Nu wil ik dat een woord via een knop in excel geplaatst wordt op een ander blad op bv cel A2.
Bij de volgende invoer via de macro is het de bedoeling dat de invoer wordt geplaatst in de cel daaronder (A3).

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet.

Alvast bedankt.

Beste Warthief ;)

Hoe wil je het graag zien ?

Wil je op blad 1 iets typen en met een knop laten verplaatsen naar blad 2 OF
Via een userform iets typen en wegschrijven naar blad 2.

Groetjes Danny. :thumb:

Ik weet niet precies wat userform inhoud, maar het is inderdaad de bedoeling om iets op blad 1 in te tikken en dit dan te kopieren naar blad 2

Als je op de knop klikt, wordt de laatste gewijzigde waarde onderaan de lijst in de A-kolom van Blad2 geplaatst.

Een userform is een formulier die ontwikkelaars gebruiken en waarmee gebruikers gegevens kunnen toevoegen, wijzigen, etc.
Het vraagt wat ervaring om zoiets te maken, maar je kunt het altijd proberen. Oefening baart kunst!

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Beste Warthief ;)

Het was al laat en kon niet meer reageren op je vraag.

Roncancio heeft er eentje gemaakt waarmee men de gegevens wegschrijft van Blad1 naar Blad2.

Ik heb er eentje gemaakt via een Userform, zodat je het verschil kan zien in opmaak.
Klik op de knop, vul je gegevens in en klik op Overschrijven.
Het vakje wordt leeggemaakt en je kan andere gegevens invoeren enz...
Sluiten met het knopje of bovenaan op het kruisje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan