Via meerdere voorwaarden een veld een waarde geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gbouck

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2005
Beste, ik weet niet goed hoe ik het heel correct moet omschrijven. Onlangs heb ik een database gekregen met ledenbeheer als inhoud. De leden die daarin aanwezig zijn kunnen twee statussen hebben, ofwel "TL" ofwel "EL".
Elk lid is normaal "TL".
Zodra men meer dan 1 jaar lid is, veranderd de stratus naar "EL" en dit enkel indien men het lidgeld voor het lopende jaar betaalde voor 31/03 van het jaar.
Om dit in orde te houden kan je elke week de volledige lijst overlopen, maar dat is teveel werk. Ik zou graag deze taak automatiseren maar geraak er zelf nog niet uit.
Kan iemand deze uitdaging voor mij oplossen?

Nog even alles op een rijtje.
Een tabel 'ref leden" met daarin alle leden voor alle lidjaren met hun betalingsdatum.
Daaruit zou ik graag de status van het veld "soort lid" automatiseren.
de voorwaarden:
een nieuw lid is altijd "TL"
na minimum 1 jaar lid veranderd dit naar "EL"
indien men het lidgeld voor de volgende jaren betaald voor 31/03 van het jaar, dan blijft men "EL", betaald men na 31/03, dan is men terug "TL"

de uitvoering:

een routine die alle records overloopt met de gegevens die door de gebruiker gegeven worden, dit zijn twee de lidjaren die gebruikt moeten worden voor de aanduiding van al dan niet "TL" of "EL"

Hopelijk is er iemand die dit begrijpt en mij kan helpen.
de tabel stuur ik mee in bijlage.

Alvast bedankt voor elke reactie!!!

Bijlagen

datum lid?

Ik vind de vraag wel begrijpbaar, maar je hebt een klein probleempje.
Ik mis namelijk een veld waarin ingevuld staat wanneer (datum) mensen lid zijn geworden...
Het is wel handig als je wilt automatiseren dat mensen na 1 jaar lid van status veranderen, dat je dan wel weet wanneer ze lid zijn geworden... :rolleyes:

Er is wel een veld "datum bijlid", maar deze is maar bij ongeveer 50 record ingevuld van de totaal 599 records...
En het veld "opmerking" is niet echt geschikt voor selectie van records.
Je kunt ook het veld "jaar" niet gebruiken, als iemand in dec 2008 lid is geworden dan worden ze op 1 jan 2009 EL.

Je kunt wel een update query uitvoeren.
Die bijvoorbeeld bij opmerkingen checkt "verlenging lidmaatschap 2007" en dan datum vult met 1-1-2007. En dit ook alleen als "datum bijlid" niet leeg is!
En dan "verlenging lidmaatschap 2008" en dan datum vult met 1-1-2008.
En dan "verlenging lidmaatschap 2009" en dan datum vult met 1-1-2009.
En dan "nieuw lid 14/07/2008" en dan alleen de datum pakt 14/07/2008.

Maar is dit ook wat jij wilt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan