Via Rate Tool!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pQhengelo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Hallo,

Ik heb een probleem gekregen sins mijn schoonvader VIA RATE TOOL heeft verwijderd.
Ik heb samen met een systeem beheerder alles er opnieuw opgezet.
(Ook de drivers)
Als ik mijn computer opstart krijg ik dit te zien

Press F1 to resume,
CPU fan error (maar daarvoor deed de computer het nog uistekend)

Ik heb eens in de bios gekeken en dan geeft hij dit aan ..

NOTICE:
The number of disk is not adequate to create a rate!!!

Ik krijg heel raar beeld zodra ik windows opstart soms teminste en als ik de drivers van de ATI kaart heb geinstaleert (hier ligt het niet aan!)

Kan iemand mij hierbij helpen .....?

Mvg, Thom
ps wat meer info (als het nodig is?)

Property Value
Manufacturer ASUSTeK Computer Inc.
Model K8V-X SE
Version Rev 1.xx
CPU AMD Sempron 2800+
Cpu Socket Socket 754
System Slots 4 PCI, 1 AGP
Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed

Property Value
HDD Temperature (Maxtor 6L080M0) 34 ºC (93 ºF)

BEDANKT!:)

Mag ik aannemen dat je VIA RAID tool bedoeld, en ook m.b.t. de BIOS: "The number of disks is not adequate to create a RAID"

En meld ook even wat nu precies je probleem is. Je had er al een technicus bijgehaald, wat heeft die bereikt dan?

Tijs.

euhm ja ik krijg raar beeld ik moet hem in veilige modus opstarten maar later krijg ik ook weer raar beeld hij heeft via raid tool er weer opnieuw opgezet.. en xp er weer opniuw op gedaan.

meer weten ?

Thom

En wat werkt er nu wel en wat niet?
Veilige modus werkt wel?
Gewone modus ook, maar dan klopt het beeld niet echt?

Tijs.

Ik zou die technicus maar weer snel laten terugkomen, want dit ziet er niet uit.

Tijs.

Ziet er inderdaad niet uit, je hebt dus zeker weten de laatste drivers van Ati geinstalleerd? (8.4).

Laatst bewerkt:
Geen systeembeheerder bij laten komen ;) Vraag liever een reparateur.

Manieren om makkelijk te testen wat er mis is: Pak een andere grafische kaart en plaats die in je systeem. Of, neem de kaart uit jou systeem en plaats die in een ander systeem om te kijken of hij daar wel fatsoenlijk werkt. Grafische kaart lijkt mij nu de eerste optie die je even na kunt kijken (+ het duurt niet zo lang).

Mocht je je raid configuratie gewist hebben, dan ben je al je data kwijt. Wat je dan het beste kunt doen is de raid configuratie opnieuw aanmaken, xp opnieuw installeren en dan de drivers.

Verder is het vergezocht, maar je cpu kan hiervan wel eens de oorzaak zijn. Ook de melding "cpu fan error" doet mij in die richting denken. Indien mogelijk, controleer deze in een ander systeem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan