Via snelkoppeling opstarten in 16 Bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HelmGe

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
Onder Windows 95 deden wij het spel ‘Adventures of Lomax, The’.

Intussen gebruiken wij Windows 7 Professional.
Het spel wil de volgende instellingen: 640 x 480 en 16 Bit.

De instellingen van 640 x 480 kan in een snelkoppeling opgegeven worden; toch de 16 Bit niet.

In ATI Catalyst Control Center onder Desktop Properties kunnen de gegevens wel opgegeven worden.
Na afloop van het spel kan via dat programma niet terug naar 1680 x 1050 en 32 Bit, omdat de 'OK' buiten beeld (zicht) is.
Uitvoerbaar: Eerst de resolutie terug zetten en daarna 32 Bit activeren.
De andere mogelijkheid zou deze instellingen telkens te wijzigen in het Configuratiescherm.

Het moet toch ook een andere mogelijkheid geven: Een Batch-bestand of ?

Wie kan ons helpen?

The 32-bit Vista (and Windows 7) version will run most 16-bit applications in compatibility mode, but there's no guarantee. The 64-bit version will not run 16-bit applications (it lacks a 16-bit subsystem).

Most 32-bit apps should work, but again, there's no guarantee. Applications have to be compatible with the OS. You may be able to run some in compatibility mode.
Bron: Arie Microsoft MVP
Dan heb je een 32-bit versie neem ik aan?
In het configuratiescherm kun je bij "beeldscherm" een snelkoppeling maken die dan op het buroblad wordt geplaatst,die zou je in de snelstartbalk kunnen plaatsen,alweer een paar klikken minder.
Edit: Kijk 's of dit programma werkt,heb dit zelf al jaren in gebruik op de pc van mijn vrouw,dit is een nieuwere versie zie ik.

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb een 32-bit versie.
Met een snelkoppeling van het buroblad gaat en is inderdaad nog omschlachtig.

Ik heb ToggleRes 1.00 binnen gehaald. Het verkregen file EFToggleRes100.exe uitgevoerd.

Ik heb nu een klein programma plaatje ToggleRes – Select Modes.
Hier kan aanklikkt worden bij Change, en dan wel Primary Mode of Secondary Mode.
Het verschil voor gebruik tussen Primary en Secondary Mode is mij niet duidelijk.
Bijde heb ik uitgeprobeerd. Ingesteld op 640 x 480 16-bit; OK.

Het beeldscherm veranderde niet . Toch Lomax gestart. Het programma blijft om 8 of 16 Bit vragen.

Zou het kunnen zijn dat ik eerst het programma ATI Catalyst Control Center moet deinstalleren?

Ja ik denk in ieder geval dat je het Ati CCC moet verhinderen om mee op te starten via "msconfig" Het verschil tussen primary mode en secondary mode is de volgende:
Bij primary mode stel je de resolutie in die je standaard normaal gebruikt
Bij secondary mode stel je de resolutie in die je tijdelijk wil wijzigen,in dit geval voor jouw spel te spelen.Door te dubbelklikken op het pictogram kun je heel snel schakelen tussen deze twee resoluties dus je hoeft verder niets meer in te stellen alleen een dubbelklik (of een combinatietoets)
Dit programma is oorspronkelijk gemaakt voor een pc die door meerdere gebruikers gedeeld wordt,in mijn geval gebruikt mijn vrouw een andere resolutie dan ikzelf op mijn pc dus als ik wel eens op haar pc iets moet doen (opruimen,onderhoud e.d.) moest ik steeds de resolutie veranderen,toen liep ik tegen dit handig programmaatje aan en ik moet zeggen met 1 dubbelklik heb ik mijn eigen beeldscherminstellingen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan