Via textbox zoeken en listbox vullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Relleboer

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Via invoer van textbox vul ik een listbox. Ik heb onderstaande code gevonden maar nu vult hij de listbox met 1 kolom. ik wil graag dat de listbox met twee kolommen gevuld word.

De code die ik nu gebruik is de onderstaande:

Code:
Private Sub textbox33_Change()
Dim strZoek As String
Dim strOmschrijving As Variant
strZoek = TextBox31.Value
ListBox1.Clear
If strZoek > "" Then
    ReDim strOmschrijving(0 To Sheets("Blad1").UsedRange.Rows.Count - 1)
        For i = 1 To Sheets("Blad1").UsedRange.Rows.Count
            strOmschrijving(i - 1) = Sheets("Blad1").Cells(i, 2).Text

Next i
    ListBox1.List = VBA.Strings.Filter(strOmschrijving, strZoek, True)
End If

End Sub

Zou graag zien dat de tweede kolom ook de waardes laat zien in de listbox omdat daar de verschillen staan tussen de codes wie er nu in de listbox komen.

Laatst bewerkt:
Ik zal het even beter uitleggen. Ik heb een lijst met paar 100 codes en er komen dubbelen in voor. Als de code er dubbel of vaker in staat betekent dat hij op meerdere machines is geproduceerd.

Nu is het de bedoeling als ze in productie zoeken op de code door die in te voeren in de textbox en dat in de listbox de gevonden code weer word gegeven zodat ze in de listbox de goede machine kunnen selecteren en dat dan de andere tekstboxen gevuld worden met de juiste machine settings.

groeten Jan-willem

Hoi
Werkt dit voor jou?
Ik heb een tabel gemaakt van de twee kolommen en die tabel de naam gegeven data_tbl.
Als je userform start staat de volledige lijst in je listbox (beklijk ook de eigenschappen van de listbox)
Al je nu iets in de textbox invult verdwijnt alles wat niet beantwoord aan je zoekcriteria uit je lijst.

Bijlagen

Waarom schakelt HCA hiervoor niet een gekwalificeerde programmeur in ?

Zie bijlage

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan