• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Via userform foto zoeken op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Berichten
902
Ik heb een userform gemaakt die gegevens overneemt in een tabel.

In kolom G en H moeten ze nu nog manueel een foto inladen als dit gewenst is.
Kan dit via mijn userform geregeld worden , en zo ja hoe ?

Ze moeten de keuzen hebben geen , 1 of 2 foto's in te voegen.
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    49,8 KB · Weergaven: 48
Geen idee van hoe of wat, maar zo plaats je ze in een cel.

Code:
 Shapes.AddPicture bestandspad +bestandsnaam incl. jpg of bmp, -1, -1, kolom(....).Left, rij(.....).Top, 100, 80
 
Zoiets?
Het zipje bevat een excel voorbeeld en een mapje met een paar plaatjes.
 

Bijlagen

  • DavyL.zip
    89,9 KB · Weergaven: 34
Bedankt voor jullie snelle oplossingen weer :thumb:


@ gast0660

Ziet er al heel goed uit enkel hij loopt nog ergens vast , heb foto's toegevoegd van de foutmelding .

1.jpg

2.jpg

Ook moet er nu een map plaatjes zijn waar de foto's in staan en in de map erboven moet het bestand staan.
Het bestand komt op een SharePoint site te staan en het zijn verschillende mensen die het bestand zullen gaan vullen met gegevens.
Kan de oplossing van de plaatjes opgelost worden door de map Downloads te gebruiken waar de foto's moeten staan ?
En dat de plaats van het excel bestand niet dezelfde map moet zijn als de foto's.

Ook zullen de foto's bij de personen niet blijven staan waar ze deze hadden staan bij het invoegen. Als ze de foto's in hun map verwijderen dan moeten ze in de excel nog wel altijd beschikbaar blijven.


@ HSV

Hoe/ waar moet ik u code juist gebruiken om ze in een cel te plaatsen ?
 
Zonder Userform werkt het zo.
Code:
sub hsv()
 with sheets("sheetsname").cells(rows.count,1).end(xlup).offset(1,7)
   .parent.Shapes.AddPicture "C:\users\davy\pictures\foto1.jpg", -1, -1, .Left, .Top, .width, .height
 end with
end sub
 
HSV


Bedankt voor je verduidelijking :thumb: , deze werkt ook.
Maar niet echt wat ik zoek.
Omdat de bestand naam van de foto niet altijd hetzelfde is , en iedereen deze niet op de zelfde plaats neerzet .

Ik heb een code gevonden waarmee je naar verkenner gaat en zo een foto zelf kan selecteren.
Maar als je de foto verwijderd/verplaats op je pc dan is hij in het bestand ook weg.
En ook wordt hier de foto niet mee passend gemaakt.

Code:
Sub foto_invoegen()

ScreenUpdating = False
fileToOpen = Application _
.GetOpenFilename("")
If fileToOpen <> False Then ActiveSheet.Pictures.Insert(fileToOpen).Select
End Sub

Ben eigenlijk op zoek naar het volgende

Macro die het volgende doet
1. Gaat naar verkenner
2. Waar je dan een foto kan gaan zoeken op je pc
3. De foto moet ingevoegd worden in de geselecteerde cel
4. De foto zou passend moeten gemaakt worden in de cel
5. De foto's moeten in het excel bestand beschikbaar blijven als je ze van de pc verwijderd
 
Nieuwe poging.
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range
Set c = ActiveCell
  With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
   .InitialFileName = "C:\users\davy\pictures"
   If .Show Then Sheets("extra").Shapes.AddPicture .SelectedItems(1), -1, -1, c.Left, c.Top, c.Width, c.Height
 End With
End Sub
 
HSV

Dit is hem :thumb:

Enkel nog een klein probleempje.

Als je de filters van de tabel gebruikt dan blijven de foto's die met de macro zijn ingevoegd staan.
De rode regel van hieronder klopt niet , had niet goed gekeken de foto die zo was ingevoegd zat achter de ander foto .
En de gene die je via invoegen - afbeeldingen manueel invoegt deze niet , deze verdwijnen mee als je de filter in de tabel gebruikt

Is hier nog een oplossing voor ?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik je kan volgen.
Code:
Sub hsv()
Dim c As Range, shp As Shape
Set c = ActiveCell
  With Application.FileDialog(msoFileDialogOpen)
   .InitialFileName = "C:\users\davy\pictures\"
   If .Show Then
   Set shp = Sheets("extra").Shapes.AddPicture(.SelectedItems(1), 0, -1, c.Left, c.Top, c.Width, c.Height)
   shp.Placement = xlMoveAndSize
   End If
 End With
End Sub
 
Sorry dat ik niet duidelijk ben geweest.:eek:

De regel die in het rood staat heb ik na het plaatsen nog rood gemaakt , omdat ik er achtergekomen was dat dit niet klopte.
En ik de regel niet wou verwijderen omdat ik niet wist of het bericht al gelezen was.

De code doet wat het moet doen en voegt de foto toe en maakt deze passend.

Maar wat ik bedoelde is dat je de filters van de tabel gebruikt dan worden de foto's niet samen met de rij die je filtert verborgen.
Heb het bestand nog eens toegevoegd en als je nu bv in de laatste kolom de filter gebruikt van de tabel bv de lege cellen verbergen dan zal de foto van de 2de rij blijven staan en de rest van de rij wordt verborgen.
Hopelijk ben ik hier wat duidelijker mee (maar vrees er voor :eek: )
 

Bijlagen

  • test.xlsm
    77,2 KB · Weergaven: 49
Bekijk mijn laatste schrijven nog eens.
De vorige heb ik verwijderd; ik denk dat ons schrijven mekaar kruisen.
 
:thumb:

Dit is hem inderdaad helemaal .

Bedankt voor je snelle hulp :thumb:

Is wel niet met de userform wat oorspronkelijk de bedoeling was maar deze oplossing is voldoende voor deze
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan