via VBA opmerking zoeken en tekst daarin vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajderegt

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Berichten
5
Ik heb zo'n 900 documenten waarin bij een vast item een opmerking is ingevoegd.
Nu moet alleen de tekst in die opmerking aangepast worden.
Dit kan je natuurlijk met de hand doen, maar dat is monnikenwerk.
Kan dit ook via VBA, dus bv. zoeken op het item waar de opmerking op staat en dan automatisch de tekst daarin vervangen?
Ik heb even geprobeerd met de macrorecorder aan een opmerking te bewerken, maar ik krijg de opmerking al niet eens open met de macrorecorder aan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

André
 
Kun je een paar voorbeeldgedrag maken? Ik steek mijn tijd liever in het zoeken naar een oplossing dan teksten in te kloppen.
 
Hallo Octafish,

als het goed is is er nu een documentje bijgevoegd waarin bij 'Technical service' een opmerking staat.
De tekst hierin zou vervangen moeten worden door de tekst zoals die onder de tabel staat.
Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

André
 

Bijlagen

  • test.docx
    19,8 KB · Weergaven: 63
Helaas heeft tot op heden niemand mij nog kunnen helpen.
Is zoiets nooit eerder aan de orde geweest?

Met vriendelijke groet,
André
 
Het draadje was even aan mijn aandacht ontschoten. Maar ik zal er even naar kijken!
 
Ik snap je bedoeling niet; ik zie in opmerking 'Technical service' exact dezelfde tekst staan die je wilt vervangen. Zelfs al zou ik dat nu al klaar hebben in een macro, dan nog zie je het verschil niet :).
 
En op basis daarvan is er natuurlijk weinig te maken dat de tekst kan manipuleren.
Maar hier heb je alvast een begin, een macro waarmee je wat eigenschappen van de opmerking kunt uitlezen en aanpassen.
Code:
Sub testOpm()
Dim comm As Comment
Dim tmp
    For Each comm In ActiveDocument.Comments
        MsgBox comm.Author & vbLf & comm.Initial & vbLf & comm.Range.Text
        tmp = InputBox("", "", comm.Range.Text)
        comm.Range.Text = tmp
    Next comm
End Sub
 
Hartelijk dank Octafish, ik ga eens kijken of ik hiermee uit de voeten kan.

Overigens zit er wel degelijk verschil in de getoonde tekst en de nieuwe tekst, nl. de eerste zin na 'Mention' ;-)

Nogmaals bedankt en ik laat nog weten of het gelukt is.

Met vriendelijke groet,
André
 
Succes daarmee! Je kunt met de macro in ieder geval bepalen welke opmerking je aanpast, en de tekst ervan. En daarmee moet je er volgens mij wel uit kunnen komen.
 
Octafish, je bent een kei.

Je code doet precies wat ik wil.
Met wat kleine aanpassingen hieromheen kan ik zo een hele directory doorlopen en automatisch alle bestanden hierin aanpassen.

Heel hartelijk dank voor je hulp en ik wens je hele fijne feestdagen.

Mvrgr.
André
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan