Via VBA samenvoegen gegevens uit excel 2003 in Word 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

OpaGoofy

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2009
Beste Experts,

In een excelsheet staan 3 kolommen met gegevens. kolom 1=Naam kolom 2=tekst en kolom 3 is een aantal uren. Dezelfde naam kan op meerdere regels voorkomen met daarachter andere gegevens.
Wat ik graag wil is in VBA of anders de naam boven aan een brief te zetten en de gegevens per regel in die brief. Dus als voor dhr Jansen 3 rijen in excel staan, dan moeten er 3 regels in die ene brief van dhr Jansen komen.
Kan iemand mij hier mee verder helpen. Ik ben wel redelijk bekend met VBA in Word 2003 maar zou niet weten hoe ik gegevens uit Excel 2003 moet halen.
Bedankt alvast voor jullie moeite.

Met vriendelijke groet,

OpaGoofy

Laatst bewerkt:
Samenvoegen

Beste leofact,

Bedankt voor je antwoord en het meedenken, maar dit geeft niet het juiste resultaat. Als Jansen op regel 1, 2 en 3 voorkomt dan wil ik maar 1 brief met zijn naam in het briefhoofd, maar wel 3 regels in de brief met de gegevens in de kolommen die erachter staan. Met samenvoegen krijg ik drie brieven aan Jansen met in elke brief de gegevens die achter Jansen in die brief voorkomen.

Kijk dan eens bij MS onder afdruk samenvoegen op de zoekterm catalogus.

Samenvoegen bij voorkeur in VBA

Beste snb,

Bedankt voor je tip, maar dit is ook niet wat ik wil bereiken:
Het Excelsheet ziet er zo uit:

Naam 1 gegeven(1a) gegeven(1b)
Naam 1 gegeven(1c) gegeven(1d)
Naam 2 gegeven(2a) gegeven(2b)

Ik wil dan graag een brief waar in de kop staat:

Naam1

en in de brief:

gegeven(1a) gegeven(1b)
gegeven(1c) gegeven(1d)

en zo verder voor de volgende naam. Dit lijkt niet te lukken met afdruk samenvoegen. Daarom is mijn vraag hoe kan ik die gegevens b.v. via VBA in deze vorm krijgen. Ik ben wel bekend met VBA voor Word.

Graag jullie advies.

Bedankt.

Mijn suggestie is wel de oplossing voor je vraag (ook al zie je dat nog niet).
Alternatief: kijk eens hier.

Toch gelukt.

Beste snb,

Je hebt helemaal gelijk gehad. Het koste me wat tijd de logica te ontdekken, maar met jouw aanwijzingen is het prima gelukt. Bedankt voor je hulp en graag tot een volgende keer.

Groet OpaGoofy

@ROSO Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan