via windows messenger versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eduard edwin

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2001
Berichten
88
weet iemand dit ik krijg steeds meer ongewenste post door mijn messenger van windows zelf
hoe ik het voorkom service uitzetten maar het gaat erom ze komen zo door mijn firewalls en mijn virussoftware heen sygate firewall plus windows firewall en voor virus detectie en ongewenste dingen norton internet securitie
hoe verstuur je zulke berichten en hoe voorkom je ze
da's de vraag om nou altijd de messenger uit te zetten betekend dat er nog steeds een poort open is voor ongewenste toegangen
 
Wellicht een idee om eens komma's, punten en hoofdletters te gebruiken om zodoende een mooi leesbaar verhaal te krijgen?

Ik wil je best helpen maar ik wil niet tig keer je vraag moeten lezen om er maar iets van te snappen
 
Over het versturen ervan (waar ik uit begrijp dat dat jouw vraag is), dat gaat zo:

Start > uitvoeren> cmd > net send [gebruiker] [bericht] gevolgd door de enter toets waarna het bericht wordt verzonden.

Gebruiker kan ook een ip-adres zijn e.d, of een sterretje als je het bericht naar iedereen in één netwerk wilt versturen.

Hier kun je ook nog een *.bat bestand van maken om iemand mee lastig te vallen zodat het bericht tig keer achter elkaar wordt verstuurd.

Uitzetten weet je dus al: start> uitvoeren > net stop messenger

Maar je moet dus je firewall correct instellen en zeggen dat hij die poort moet blokkeren. Er bestaan sites waar je kunt kijken welke poorten bij jouw computer open staan. EDIT: http://security.symantec.com/sscv6/default.asp?langid=ie&venid=sym > die bedoelde ik...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan