Vid_04e6 Pid_80000040

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
929
Hallo,

Een vriend van mij wordt bij ieder opstarten opegschrikt door een venster waarin hij een driver moet installeren. Er is sprake van VID_04E6 PID_80000040
In mijn onderzoekingen via eventueel Google komt telkens een scanner terug. Het zou om een Canon scanner gaan terwijl hij een HP scanner heeft. Hij heeft W XP Home op een P IV. Hij heeft een HP scanner. Die is aangesloten maar hij gebruikt hem niet. Bovendien is die al lang aangesloten en hij kreeg het bericht nooit. Dus wat is er aan de hand? Hebben jullie een idee? Graag een aanwijzing.

sgrav000
 
Heeft hij al in apparaatbeheer gekeken of er toevallig een uitroepteken of vraagteken staat bij de scanner? Of bij een ander apparaat?

Ik heb ook even gegoogled maar het zal denk ik toch echt de scanner zijn. Dan zou ik de scanner uit apparaatbeheer verwijderen. Dan computer opnieuw opstarten. Als het een USB scanner is, dan de stekker eruit halen. Dan de drivers opnieuw installeren en de stekker er weer in doen.
 
Laatst bewerkt:
opgelost

Door de scanner los te koppelen, is het probleem opgelost. Als hij de scanner wer wil gaan gebruiken zullen we, zoals voorgesteld, recente drivers installeren.

Dank voor het meedenken,


sgrav000
 
Re: Scanner

Geplaatst door raymond-hubertu
jou probleem kwam ik in een ander (duits) forum tegen:

http://www.tutorials.de/tutorials22731.html

Er zijn meer fora met hetzelfde probleem. Maar hier zie ik echt geen oplossing bijstaan behalve dan dat er naar een geel uitroeptekentje gekeken moet worden in apparaatbeheer. Alleen de foutmelding is gelijk.

@sgrav000, probleem is dus toch de scanner. Mocht je hulp nodig hebben bij het zoeken van drivers, laat het dan even weten.:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan