Video 8 naar laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter stuc
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

stuc

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
beste mensen

Wil ook van mijn hi 8 camrecorder naar m'n laptop overbrengen.
Op mijn laptop kan ik 'n zgn tv kaart stoppen,deze is voorzien van tulpaansluitingen
wit-geel-rood deze bevinden zich ook op m'n camcorder.
Is dit voldoende?
Op mijn laptop is standaard powercinema 4 geinstalleerd
camcorder sony-laptop medion 95400
Kan iemand mij zeggen hoe dit in z'n werk gaat?

bvb dank

mvg
stuc

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. Je had je vraag namelijk in iemand anders topic gesteld

De "hamvraag": Is die tv kaart voor video-in of video-uit? Oftewel is die kaart niet bedoelt om een tv op je laptop aan te sluiten.... kijk even in apparaatbeheer of de kaart gezien wordt als "capture device" , in dat geval kun je er mee opnemen........

Erpcity

Ben maar groentje op pc gebied,maar je vraagt of ik in apparaatbeheer even dit wil controleren.
Via configuratie kan ik dit niet ontdekken,zou je mij aan kunnen geven hoe ik dan wel apparaatbeheer kan openen?
Stuc

Deze computer [op bureaublad] 1x links, 1x rechts klikken, -> eigenschappen -> hardware -> apparaatbeheer -> en dan zou die in het rijtje van "besturing voor geluid video en spelletjes moeten staan als "capture... "ding"......

Laatst bewerkt:
bedankt dat is gelukt,maar kan daar niets vinden met capture:rolleyes:

Even voor de goede orde: je hebt de kaart er nu wel inzitten?

Wacht even... ik heb gezocht naar die laptop op de site van Medion.... bedoel je met die kaart dat grote grijze blok wat je aan de linkerzijde in het PCMCIA slot kunt steken? Met een antenne aansluiting erop? Dat is wel zeker een INGANG, hier kun je de camera op aansluiten! Ik denk dat je wel even de software voor dit ding moet installeren.... [hoewel, die zou de meneer van Aldi er eigenlijk al opgezet moeten hebben].

ja inderdaad dat is het,heb het al diverse malen gebruikt voor tv ontvangst.dat is prima gegaan.
Heb al geprobeerd met automatisch zoeken van de zenders met de camcorder aangesloten.Dacht zoals op tv dat ik dan automatisch (camera liep) 'n kanaal zou kunnen toekennen aan de videoopnames.Helaas dit is niet gelukt,daar dat via m'n oude videorecorder wel kon.

Nee dat videosignaal komt niet op een "kanaal" , je moet de AV [of externe video] ingang selecteren... Heb je geen handig boekje meer bij dat ding?
Je kunt via Google het [gratis] programma VirtualDubMod vinden en downloaden, hierin zit een capture programma.... kun je in ieder geval even testen....OF: Zit er alleen maar Powercinema bij die laptop of heb je het hele assortiment gekregen [inclusief powerdirector]? In Powerdirector is de eerste button linksboven "capture" .... als de boel goed is geinstalleerd zou je hier het beeld van je camera moeten zien.....

via powerdirector is het gelukt om de beelden over te zetten!
Nu nog zien hoe ik ze afgespeeld krijg en we zijn er:D

Harstikke bedankt

mvg
Stuc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan