Video 8 omzetten naar digitaalbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webklus

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Ik heb nog veel video 8 bandjes vol met film materiaal die ik graag zou omzetten op een dvd om gewoon op een externehardeschijf. Echter zijn het zoveel uren film dat het omzetten daarvan door een bedrijf bakken met geld gaat kosten. Daarom zou ik het graag zelf doen. Weet iemand wat ik daarvoor nodig heb en hoe het werkt?

De camera kan je koppelen met een videograbber naar je pc (of de camera moet rechtstreeks te koppelen zijn), opnamesoftware zit er vaak bijgeleverd of er zijn andere alternatieven.
Die grabbers zijn er al voor een paar tientjes.

Dan hoop ik dat je een goede videograbber hebt. Want ik heb verscheidene uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Of er was een hoop storing, of de boel liep niet sync....
Uiteindelijk heb ik een camcorder van Sony gebruikt met FireWire aansluiting, die nog in staat was om 8mm bandjes af te spelen.

Daarmee heb ik in dezelfde tijd dat dat ik aan videobandjes had, de video's gedigitaliseerd. Ik heb toen Pinnacle 12 gebruikt. Dat werkte wel redelijk, maar tegenwoordig is het programma dermate zo verkracht dat ik maar Sony Vegas gebruik voor mijn audiovisuele projecten. Ongetwijfeld kan je hiermee ook wel digitale beelden binnenhalen! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan