video aansluiting op pc lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter bibba
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

bibba

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2003
Onze vorige video was aangesloten op mijn pctv kaart, en alles ging goed.
Nu is deze defect en koop ik een nieuwe video, philips vr550/39 en lukt het niet meer.
Heb de aansluiting in bijlage meegegeven. Is exact dezelfde aansluiting als bij vorige video.
Weet er soms iemand wat ik verkeerd doe? Grtz bibba.

Bijlagen

• TMP.jpg
    TMP.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 63
Je hebt de computer via een antenneverbinding aangesloten, en ik denk dat de nieuwe Philips een andere uitgangsfrequentie heeft als je vorige Video. Ofwel kun je in de software vd TV kaart laten zoeken naar de juiste frequentie, of die zelf instellen. Of je doet dit op de Videorecorder. Op de achterkant zit in de buurt vd antenne-aansluiting een kleine schroefje, wat naar L&R gedraaid kan worden om de uitgangsfrequentie te veranderen.

Heb gekeken op achterzijde, maar er zit geen schroefje op deze video.
Heb al drie maal mailtje naar phillips gestuurd en nog steeds geen support.
Mijn tv kaart is een pinnacle pctv.

Heb in de winkel mijn probleem uitgelegd, en daar zeiden ze dat de nieuwe videos geen signaal meer geven via rf out. Alleen maar de tv kanalen, de cassette signalen gaan alleen nog maar vai scart aansluiting. Omdat alle nieuwe tv een scart hebben. Dus nu naar een scartkabel zoeken die overgaat naar antenne aansluiting. Toch bedankt voor de hulp. Grtz bibba.

Scart naar antenne zul je niet vinden. Want dan zou het signaal opnieuw gemoduleerd moeten worden. De pctv kaart heeft toch ook gewoon een composiet of svhs connector of niet?

Er zit een s-video aansluiting op, maar mijn pc staat zo'n 5à6 meter verwijderd van de video. Bestaat er zo'n verbinding met die afstand.

Ongetwijfeld, maar of je dan nog ook mooi signaal overhoudt.. alhoewel, via de antenne kan het ook nooit echt strak geweest zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan