Video Ackerdijkse Plassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat ik het snap, maar ben nog niet helemaal zeker. Heb je een link naar de specs van die Chinese mics?
Als het een electret type is dat voeding nodig heeft, heb je een stereo verbinding nodig en had je dat lipje niet mogen afknippen (je hebt daarvoor per plug 2 aders en massa nodig).
Als het dynamische mics zijn, heb je een ander verloop kabeltje nodig.
Volgens mij hoor je op dit moment per kanaal een monomix van de 2 mics.

groet..
 
Hier is de link naar de site met de technische gegevens:

De tekst is:


The 3.5mm clip-on microphone is convenient and useful to connect to PC and laptop with the 3.5 mm microphone in jack. You can clip the mini microphone to your shirt, tie or pocket. The clip-on design makes you hand-free comfort. The mini clip-on microphone is great for voice chat, gaming, recording and more.

- Note: this product's outer packaging may vary from shipment to shipment.
.
- High sensitive PC microphone, with a clip
- Long cable for users' convenience
- Frequency Range: 30Hz~15Kz
- Impedance: 2.2K Ohm
- Sensitivity: -52dB +or- 5dB
- Plugging: 3.5mm
Dimensions: 70.74 in x 0.79 in x 0.79 in
Weight: 1.59 oz

Ik ben benieuwd.

groet,

Just (Erik98)
 
Nou, door die tests en wat zoekwerk lijkt het me dat het wel klopt. Dat de bel-opname niet stereo klinkt komt denk ik door de ruimte en aard v.h geluid. Probeer dezelfde opname eens buiten.
De waterpolo clip met stereo camera-mic, die klinkt ook stereo, en de afbeelding ziet er ook stereo uit. Maar doordat de mics in die camera dicht elkaar zitten is de breedte in de opname ook vrij gering,
wat je zelf al opmerkte. Daarbij komt de akoestiek van een zwembad die van alles al gauw een brei maakt. Laat in ieder geval zeker die AGC uit.
Bij de model-vliegtuigjes waren de Chinese mics nog niet goed geplaatst, maar daar hoor je aan het eind wel degelijk een vliegtuig naar rechts vliegen.

Misschien zijn ze toch 'te goedkoop' voor een goede stereo opname. Zit er teveel verschil tussen, of zijn ze niet gevoelig genoeg om subtiele verschillen te kunnen waarnemen. Vergelijk ze evt. nog eens afzonderlijk.
 
Hoi vandahl,

Ik ga jouw tips uitproberen.

Hartelijk dank voor alle adviezen en raad. Daar heb ik veel van geleerd!

Ik ga het topic hierbij sluiten. Zonodig open ik wel een nieuw topic en dan beter bij de microfoons (lijkt me zo).

groet,


Just
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan