Video afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cornelis180

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Dit is mijn design (nog lang niet af):

Het wordt helemaal html/css.

Mijn vraag is of het mogelijk is om dat als iemand klikt op "motiongraphic" Dat in het vak rechtsboven de video wordt afgespeeld. Als de video afgelopen is, moet hij daar weer verdwijnen. (dit ook voor kinetic typographic)

Is dit mogelijk met html/css? Of moet dit met flash? hoe doe ik dit?

met alleen HTML en CSS is dit niet mogelijk
volgens mij moet het kunnen met behulp van JavaScript
maar aangezien ik daar niet bepaald een expert in ben laat ik uitleg daarover over aan anderen

Mmmh, op het moment kan je niet via (danwel javascript of iets anders) zomaar even een embed erin knallen, en als ie afgelopen is, deze weer weghalen. Gelukkig komt er in HTML 5 een video-tag, die gaat alles een stuk makkelijker maken: http://www.w3schools.com/tags/html5_video.asp.

Nadeel: html5 wordt nog maar deels ondersteund. En alleen in de wat meer, zeg, betere browsers (ff, opera, safari). Internet explorer blijft achter - en tsja, het is nogsteeds de meestgebruikte browser.

Ofwel: je zult moeten gaan vogelen met flash. Hiervan weet ik wel dat je het begin/eind van een filmpje kan 'opzoeken'; en deze dan bijvoorbeeld een javascript-functie laten aanroepen die je filmpje weghaalt.

Maar: dan moet je dus wel flash kunnen! En erger, weten hoe de flash/javascript interactie is. Hier kan ik je echter niet bij helpen! Mn flash-kennis is niet echt... denderend

:thumb:

fijn te weten dat er wel aan wordt gewerkt in html 5.

Dan maar met flash ;) Ben niet zo'n fan ervan ivm SEO maar het moet dan maar ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan