video bewerking computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donovan1996

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2011
Berichten
346
Hallo,

Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen.
Deze moet vooral goed zijn in video's bewerken in HD kwaliteit.

Hoeveel moet ik gaan sparen?:confused:

Bedankt!
 
Voor videobewerking kun je eigenlijk elke goed uitgeruste PC wel gebruiken. Waar moet je vooral op letten als je het ECHt goed aan wil pakken:

- Een goede videokaart
- Snelle disken (Raptors, 15000 RPM + flinke cache)
- Een grote disk voor opslag (HD neemt veel ruimte in beslag)
- Snelle CPU
- Flink wat geheugen
- 2 monitoren is ook fijn (videokaart moet dus dualhead zijn)

Wil je gewoon af en toe een filmpje maken: Dan voldoet elke PC. Op m'n quad core pctje met een vga kaart van 1GB bewerk ik nog dagelijks films. Renderen duurt alleen wel wat lang
 
Kun je het volgende invullen?

Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Besturingssysteem - Welke wil je?
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Dan kunnen we hier nog iets voor je samenstellen...
 
jullie hoeven niet meteen een samenstelling te maken hoor.

Ik heb even dat lijstje ingevuld zodat ik een beetje beeld krijg met hoeveel het me gaat kosten.


Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer? 700 -750 euro is max
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk... videobewerking
Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc? maakt niet veel uit.
Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten? kant en klaar

Besturingssysteem - Welke wil je? windows 7
Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc? een beeldscherm van rond de 22 inch (2 beeldschermen hoeft niet).
ik heb zelf een usb toetsenbord van microsoft, een hp muis en logitec speakers dus dat zit wel goed


Alvast Bedankt!
 
welke programmas gebruik je eigenlijk voor videobewerking?
 
ik wil graag magix video deluxe 17 gaan gebruiken.

op mijn laptop gebruik ik nu magix video deluxe 15 plus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan