video bewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

djoeke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 jun 2001
hoi

ik heb een video bestand daar wil ik muziek onder zetten en een paar leuke dingen mee doen weet iemand met welke progje dit kan

gr djoeke

Windows Movie Maker een optie? Zit standaard bij XP Prof

Niks gratis! Da's gewoon een "30 dagen niet goed geld weg!" versie...Met als bonus maandenlange reclame mailtjes in de (mail)bus.

Geluid eronder en een paar leuke dingen gaat heel goed met MovieMaker in XP en Vista.
DVD maken is in Vista heel makkelijk en heb je geen Vista dan kan NERO of ROXIO het wel... Van de laatste 99% kans dat je het hebt gekregen bij de aanschaf van je systeem of brander....

ik wil er best geld aan uit geven en zeker als het dan een nedelandse versie is dan maakt het me niet zo uit

En na 15 dagen kun je geen echte DVD films meer maken dan houdt namelijk de ondersteuning voor het MPEG2 Formaat op te bestaan....

Het is een uitgeklede versie van Pinnacle Studio..karig uitgevoerd in de hoop de je de rest er bij koopt... en het kan slechts iets meer dan MovieMaker...

Overigens zou het gaan om filmpjes voor bijvoorbeeld Youtube dan is er nog een andere optie http://www.debugmode.com/wax/ alleen kan Wax niet overweg met aspect ratio's als 4:3 en 16:9 pixels blijven fijn 1:1 een aspect ratio van 5:4 dus. (bij 720x576 miniDV pal)
Maar het kan wel mooi meer video en geluids sporen aan...alleen AVI.

Gaat het om het echte werk, en het mag geld kosten..Vegas...in verschillende smaken...
Overigens pakt het nadeel van de engelse taal uiteindelijk voordelig uit. Veel handleidingen tips, trucs, plug-ins extra softwarenoem maar op zijn in het engels...en dan is het wel handig als het allemaal dezelfde naam heeft.

Overigens is er nog andere freeware...nieuw!!! Maar ook in het engels: http://www.alldj.com/video_editor/video_editor.htm
Ik zie het net staan...wel freeware dus er is altijd wel een addertje onder het gras...want gartis bestaat niet!!

Andere optie...dualboot je systeem met bijvoorbeeld Ubuntu en heb de beschikking over een enorme keuze aan VideoEditors van simpel to profi..

Ik zie op die pagina freeware staan en als ik dan naar 'about us' ga dan staat er dit???...:

All the softwares published by MasterSoft runs under Microsoft Windows 95, 98, 2000, XP, Vista and low price for a single-user license. Discounts for volume buyers are available. Licensed customers are entitled to free lifetime technical support by email and free lifetime upgrades. The software is backed up by 30-day money back guarantee. Additional information , as well as its free evaluation copy is available from http://www.alldj.com

is het nu wel of niet freeware.....

De SuperDVD Video Editor wel. Die staat ook duidelijk vermeld met "Freeware ,$0.00"

En voor wat het waard is, ik heb het even bekeken, het doet wat het zegt. Maar eigenlijk heeft het een grote beperking...als je videootjes wilt maken voor bijvoorbeeld op je site of voor Youtube achtige toestanden, dan laat het je in de steek....je kan er video DVD's mee maken geen losse filmbestanden.... maar wil je een DVD, dan kan dat prima.

ik weet genoeg weer voldoende informatie

bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan