video cod6

Status
Niet open voor verdere reacties.

qiraja

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2009
nou het volgende...

onderaan bij cod 6 staat bij vereiste videokaarten:
shader3.0 or better/ 256 mk nvidia /GeForce6600 GT/ ATI Radeon 1600XT or better.

toen ik het spel opstarte kreeg ik het volgende:
Video card or driver doesn't support vertex shader 3.0 or better

ik keek naar mijn videokaart via resolutie wijzigen: plug en play monitor op Medion Radeon X740XL

aangezien ik niet zo handig ben met computers weet ik niet wat de verschillen zijn.
is mijn videokaart nu te slecht? zoja welke dan? hoe duur?
of staan er wat instellingen fout???

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk zal je een andere videokaart moeten kopen om dat spel te spelen.

wat zijn je andere specs?

specs? pentium 4 heb ik, en de computer is net helemaal verschoond...

specs? pentium 4 heb ik, en de computer is net helemaal verschoond...

cod6 ıs nıet zoeen grote spel kwa vıdeokaart als je een agp kaart wıl raad ık je aan atı hd 2600pro ık gebruık hem zelf ook p4 mın 3.2 met jouw vıdeokaart zal hem zeker nıet opstarten

nou het volgende...

onderaan bij cod 6 staat bij vereiste videokaarten:
shader3.0 or better/ 256 mk nvidia /GeForce6600 GT/ ATI Radeon 1600XT or better.

toen ik het spel opstarte kreeg ik het volgende:
Video card or driver doesn't support vertex shader 3.0 or better

ik keek naar mijn videokaart via resolutie wijzigen: plug en play monitor op Medion Radeon X740XL

aangezien ik niet zo handig ben met computers weet ik niet wat de verschillen zijn.
is mijn videokaart nu te slecht? zoja welke dan? hoe duur?
of staan er wat instellingen fout???

Ik zou hier uberhaupt geen geld meer in steken. Of hij is inmiddels 5 jaar oud, of je hebt de miskoop van de eeuw gedaan.

ja wat is allemaal het verschil tussen de videokaarten en de merken? en hoe liggen de prijzen? dus jullie zeggen dat die videokaart van mij nu het spel helemaal niet aan kan?
dat lijkt me eigenlijk ook raar, want mijn vader zegt dat het toendertijd helemaal niet zo slechte videokaart was, hij is niet meer de nieuwste alleen toch wel genoeg om uberhaupt zo'n te starten.... kennen jullie het type misschien?

Toen de nieuwste...
Zucht.

Je vader heeft er dan ook geen verstand van. Leer dit eerst: wat vandaag nieuw is, is volgende week al verouderd. Iets van 5 jaar is totaal niet meer in staat om iets van vandaag bij te benen.

Edit: dit type is bekend, er zijn 2 fabrikanten, ATI en nVidia. ATI is de laatste tijd qua bang for the bucks beter, nVidia is pas beter als de prijs geen rol speelt.
Maar als je dit wil gaan upgraden zit je sowieso vast aan een geheel nieuwe pc: videokaart vervangen wordt een nieuw moederbord, dus ook nieuwe processor en werkgeheugen. Dan de oude IDE drives vervangen door SATA, wordt ook weer een nieuwe voeding... En een nieuwe behuizing wordt ook nog wel eens leuk na 5 jaar.

Laatst bewerkt:
Windows XP moet hem aankunnen toch, kan je niet zien of dit type aan de vereisten voldoet?

Windows XP moet hem aankunnen toch, kan je niet zien of dit type aan de vereisten voldoet?

Het spel draait op Windows XP, dat is geen probleem. Maar dat geeft geen garantie dat de hardware voldoende is om het spel zelf te draaien!

ATI Radeon 1600XT or better.

ik heb een Radeon X740XL, is dat slechter dan?

welke moet ik dan nemen? ook eentje van Radeon? welke type moet ik nemen om het spel goed te kunnen spelen en niet dat hij het maar net haalt? wat is de prijs?

Lees je nou wel?

Als je je videokaart gaat vervangen kan gelijk alles ook vervangen worden. Ik weet niet eens welk moederbord je hebt, hoe moet ik dan zeggen wat past?

Download eerst PC Wizard maar eens http://www.cpuid.com/pcwizard.php en maak een printscreen van het overzicht.

Wat ik voornamelijk wil weten is je moederbord.

En de processor en hoeveelheid geheugen vind ik ook wel interessant.
Ik begrijp niet dat mensen niet willen begrijpen dat een computer geen televisie, of bankstel is. Daar kan je misschien wel 10 tot 20 jaar mee doen. Maar met een computer gewoon niet.
De ontwikkelingen van een computer gaan zo snel...

Moederbord : MSI MS-7091

Processor : Intel Pentium 4 640 @ 3200 MHz

Fysiek Geheugen : 1024 MB (2 x 512 DDR-SDRAM )

heb je hier wat aan??

Naar alle waarschijnlijkheid heb je geluk en heeft je moederbord een pci express poort.
Hier kan je dus moderne videokaarten op kwijt.

Dus nu heb je 2 problemen: Je hebt wat weinig geheugen en je videokaart is te zwak.
Wil je het spel spelen dan moet je in elk geval het laatste vervangen.

Wat is je budget?

zeg het maar. graag eentje waarmee ik het spel op een nette kwaliteit kan spelen, en zo goedkoop mogelijk...
geeft dat geheugen nog verder problemen?

Dan zou ik voor een ATI Radeon HD4770 gaan. Is betaalbaar en toch nog redelijk goed.
Alleen je voeding.. Maak je kast even open en vertel ons even welke voeding je hebt (merk en wattage). Mocht je 't niet weten, je voeding is dat ding links bovenin waar de stekkers in- en uit gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan