Video codec zorgt voor crash tv-pc verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mejede

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 aug 2011
Hallo,
Ik heb al een tijdje problemen met mijn pc-tv verbinding maar nu werkt het echt niet meer. Ik heb een philips matchline tv die verbonden is door s-video (pc) naar scart(tv). Het is altijd een heel gedoe er beeld op te krijgen maar dat is me onlangs weer gelukt.
Nu kan ik er dus alles op bekijken maar op het moment dat ik een video af wil spelen wordt het beeld blauw op de tv en dit gaat pas weer weg als ik de pc opnieuw opstart. Ik heb een aantal dingen geprobeerd en nu ben ik er dus achter gekomen dat als ik geen codecs heb gedownload dat het dan niet crasht. (maar dan kan ik dan dus geen films meer kijken). Ik heb al allerlei verschillende gedownload, zoals de K-lite codec pack, VLC media player, zelfs losse codecs. Maar elke keer weer kan ik ze alleen op de pc afspelen en wordt de tv onbruikbaar. Wat ik heel vervelend vind want ik heb juist deze verbinding om films te kijken!
Ik weet niet meer wat ik eraan kan doen, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast heel veel dank!

Raar, juist met VLC zou het moeten werken... Maar klopt de resolutie van je pc wel? Dat kan namelijk ook het probleem zijn: je videokaart is niet krachtig genoeg voor zo'n groot scherm+hoge kwaliteit. Je zal de resolutie van je pc lager moeten zetten.

Als ik de beeldschermen als klonen doe dan klopt het inderdaad, want dan doet de tv het alleen op een lage resolutie. Maar ik heb ze nu op dualview staan en dan kan ik wel alles, zoals filmpjes kijken op internet en wisselen van scherm. Met mn pc op hoge resolutie en de tv op en lagere.

nee helaas niet. Het gaat om de bestanden op mijn pc die ik niet kan afspelen op mijn tv. Het gekke is dat als ik ze nu alleen al aanklik (eenmalig, dus zonder opstarten) dat dan mijn tv al uitvalt.

Rare vraag misschien, maar is de kabel wel goed (vast)?

Ja (ik heb het net nog even voor de zekerheid gecontroleerd)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan