Video/ Gaming PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper301

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Beste Helpmij'ers,

Ik ben nu meer dan 4 jaar verder met mijn pc en het is tijd voor een nieuwe pc omdat deze niet meer voldoet.
De eisen en de wensen van het systeem:
Budget - 750€
Doel - Allround pc
Omgeving - Liefst een stille en krachtige pc
Assemblage - Zelf assembleren

Ik heb zelf de nodige onderdelen zoals:
Voeding (550W)
8GB geheugen
Windows 7
30" Beeldscherm

Daarnaast overweeg ik nog om een SSD erbij te kopen omdat dit toch wel een stukje extra snelheid met zich meebrengt.

Ben zelf al aan het samenstellen geweest en heb tot nu toe dit:I7 4790K Lijst

Heb nog wat kanttekeningen of ik de 4790K wel moet nemen aangezien ik eigenlijk niet ga overclocken maar deze wel een hogere klokfrequentie heeft, en of de voeding van 550Watt wel genoeg vermogen heeft?
Graag jullie meningen en adviezen!

Laatst bewerkt:
Zover ik weet, heb je geen grotere voeding nodig voor een enkele 970 en de i7. Als je gaat OC'en of als je (er aan denkt) om een 2e 970 (in SLI) te gaan doen, raad ik je sowieso een goede 750W voeding aan linklink. Deze is ook aanbevolen voor mij :p

Ah wat een heerlijke opdracht.
Allereerst denk ik aan expansie in de toekomst en alvast een brute bak hebben..
Dus overclocken moet.. een black BIOS dus.
In deze prijsklasse gaan we het dus niet redden met Intel, dus moeten we de nieuwste AMD APU hebben.

Als uitgangspunt neem ik de site van het geweldige Alternate.
CPU: AMD A10-7700K EUR 145
Deze is eenvoudig over te clocken tot 5000+ Mhz.
De GPU-speed is afhankelijk van je interne geheugen (hoe beter de clocking hoe sneller) maar haalt een snelheid van 720Mhz... da's zeker genoeg BF4 full-hd te spelen op 40fps

Met de stock-cooler redden we het niet dus ff een goede cooler erop.
Voor deze CPU is echt één bewezen aanrader die hem koelt onder de 40C onder stress met lucht! Dus lekker goedkoop.
Cooler Master 212 EVO EUR 30

Dan een moederbord erbij, ik ben zelf erg fan van AsRock, net iets completer en goedkoper en toch erg degelijk, goede condensatoren.
ASRock Fatal1ty FM2A88X+ Killer EUR 90
4x USB 3, 4x USB 2 en 8x SATA 3 en belangrijk 2x PCI-16 voor externe videokaarten om BF4 naar 130fps te pompen ooit..

Voeding.. Cooler master... Gezien we ooit 2 extrene PCI-16 willen is 600 watt zeker nodig.
Cooler Master B600 EUR 50
6x SATA en dan nog de rest.. genoeg aan te sluiten.

Een kast eromheen.. hier kunnen we besparen of je moet zo'n geek zijn.. een kast staat vaak toch maar ergens onder een bureau :P
Cooler Master Force 500 EUR 38 en alle aansluitingen
fannetje of 2 extra.. Cooler Master SickleFlow 120 EUR 8 x 2 =16

Het geheugen.. overclocken en zo min mogelijk CL! dus we mogen hier niet op besparen! Dit is de key van een APU-systeem.
G.Skill 8 GB DDR3-2400 Kit EUR 103
Cl9 op 2400mhz ga je echt voelen!!!!!!!!
makkelijk over te clocken.

De SSD.. een SSD wil je het liefste alleen van lezen, dus zorg dat je pagefiles, download maps (ook utorrent, dc++ etc), etc op een normale hdd staan!
Maar je wilt zoveel mogelijk games installeren dus ik raad 256Gb aan.
Samsung maakte hele goede HDD's maar hebben hun divisie verkocht, 1 van de schijven die er nu uitrolt is niet verkeerd.
Sandisk Ultra II, 240 GB SSD EUR 100
http://www.anandtech.com/show/8520/sandisk-ultra-ii-240gb-ssd-review

Dan een gewone HDD..
Via tweakers kon ik een nieuwe Toshiba DT01ACA300 3TB hdd kopen voor EUR 70
Een hele gave hdd gezien ie nieuwe technieken gebruikt op 1 TB platters!!

Tijd te rekenen.
145 + 30 + 90 + 16 + 50 + 38 + 103 + 100 + 70 = 642 euro.

Dat geeft 108 euro voor een externe PCI-16 brute videokaart.

De APU werkt samen met de Radeon R7 250X.
Dus die zetten we ernaast en gaan ze als dual gpu draaien (cross-linked).
we willen wel een forse want we weten niet welke spellen we nog tegenkomen..
ASUS R7250-OC-2GD3 EUR 90

En je droomPc kost je 732 Euro. netjes binnen budget ;)

Ik zou je huidige geheugen enzo verkopen.. en zo nog wat van de prijs afhalen.. maar zeker NIET besparen op het geheugen, en voor die G.Skill gaan.

Laatst bewerkt:
Indrukwekkende samenstelling van een compleet systeem voor onder de 700 euro. Alleen heb je nu niet teveel bespaard op je Videokaart waardoor dit nu je bottleneck wordt?

Goedemorgen,

Even afhankelijk van welk geheugen je zelf hebt je geeft alleen 8 gig aan maar jou lijstje zal beter presteren als de complete pc van Domero dus zou ik de onderdelen die je hebt gebruiken en daarmee de game pc bouwen.
Want qua videokaart is het verschil al heel groot dat is hetzelfde als appels met peren vergelijken.
Zou wel een goed processor koeler erbij doen zo een bv die domero in zijn lijst heeft staan

Laatst bewerkt:
Indrukwekkende samenstelling van een compleet systeem voor onder de 700 euro. Alleen heb je nu niet teveel bespaard op je Videokaart waardoor dit nu je bottleneck wordt?

Ja, maar daarom heb je 2 PCIE-16 extentie slots, zodat je later er 2 videokaarten van 300 euro in kan bouwen ;)

Jasper301: Ik zou graag weten wat je uiteindelijk hebt gekocht ;)

Ziet er prima uit het lijstje zo'n hele grote voeding heb je nou ook weer niet nodig de gtx 970 is best zuinig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan