Video gekoppeld als hyperlink, maar hoe nu verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoepvD

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2014
Berichten
7
Ik zit al de hele avond te stoeien om een hyperlink op internet te krijgen.
Daarvoor al verschillende sites geprobeerd, maar overal krijg ik de melding dat het bestand niet juist is.

Het volgende heb ik gedaan.
Ik heb aan een afbeelding aan een video gelinkt.
Dus als je op de foto klikt, in mijn afbeeldingen dan wordt automatisch de gekozen video van youtube afgespeeld.

Maar omdat hij niet anders opgeslagen kan worden dan als HTML bestand, krijg ik hem vervolgens nergens geladen op internet.
Want als afbeelding wordt hij niet goedgekeurd en als video klopt de HTML code weer niet?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, dat zou wel fijn zijn :thumb:

Groet Joep
 
Misschien moet je de vraag wat verduidelijken, zoals welk programma je gebruikt, wat je precies bedoeld met 'een hyperlink op internet krijgen', want ik snap eerlijk gezegd weinig van je vraag.
 
Okay, ik dacht zelf wel dat ik het duidelijk verwoord had.
Nog maar een keer dan.

Ik heb in Photoshop een afbeelding gemaakt en daar een hyperlink van een youtube video aan gekoppeld.
Dus als ik nu in mijn afbeeldingen naar het resultaat ga, is er een internet icoon te zien, en de hyperlink is opgeslagen als type HTML document.
Als ik er op klik, krijg ik de foto te zien(op mijn pc) en als ik dan met mijn muis op de foto sta komt er een handje....als ik die vervolgens aanklik. Begint mijn gelinkte video van youtube.

Maar wat nu lastig is, om het op internet te krijgen al zijnde een HTML bestand.
Maakt niet uit waar...overal wordt de koppeling als verkeerd bestand aangegeven.

Groet Joep
 
Als het goed is heeft photoshop (minimaal) een html bestand plus een plaatje voor je gegenereerd. Deze zul je moeten uploaden naar een webserver (een eigen website). je kan het niet zomaar 'ergens op internet' kwijt, dus ik ben benieuwd wat je hiermee gedaan/geprobeerd hebt. Welke sites bedoel je precies?
 
Facebook, youtube, dropbox.
Maar ik geloof dat niemand het begrijp....hoe duidelijker kan ik het nog vertellen.
Niet.

Never mind
 
Het begint met wel iets duidelijk te worden.

Op Facebook kan je wel een pagina maken, maar geen eigengemaakte pagina's uploaden (dat weet ik niet 100% zeker, maar het zou me erg verbazen als het kon).
Youtube is voor video's, Dropbox is voor het uitwisselen van bestanden. Niet voor het tonen van pagina's. Wanneer je zelf een pagina op internet wilt zetten zul je eigen webspace moeten regelen, google eens op 'free webhosting'.
 
Inmiddels anders opgelost...hoewel ik de andere manier leuker had gevonden.
Inmiddels weer een ander dingetje wat ik zo wil proberen, bedankt voor de reactie Berkery
Ik ga daar eens naar kijken.

Groetjes
 
Inmiddels weet ik hoe het moet, niks met hyperlink. Zowel de video als foto met gebruikelijke html code weergeven...en dan lukt het.
Hier mag dus een slotje op...wat mij betreft
 
Voor de tweede keer de vraag of mijn vraag opgelost is....in het bericht hierboven geef ik al aan dat er een slotje op mag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan