Video In met Windows Media Player (Classic)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hunter Zero

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2005
(S) Video In met Windows Media Player (Classic)

Hey,

Ik wil graag weten of er een manier is om de Video-In gewoon zonder op te nemen ook te bekijken is. Zodat ik bijvoorbeeld er een console of dvd/video speler op aan kan sluiten.

Ik heb Windows Media Player Classic (van de K-Lite Mega Codec Pack) en WMP 10 (gebruik ik dus nooit omdat WMPC veel beter is). En mijn aansluit (ingang)opties zijn Video-In of S-Video in.

Met Classic kan ik wel "Open Device" kiezen maar geen enkele Video Device kiezen.

Iemand enig idee?

Zero

Laatst bewerkt:
Als het capture device niet zichtbaar is in WMPC onder "open device" , is het waarschijnlijk niet goed geinstalleerd, of niet ingeschakeld...
Kijk even in "apparaatbeheer" naar de status van het capture device [onder "besturing voor geluid, video en spelletjes"]. Als je een webcam hebt, zou die zelfs in de lijst moeten staan....

Hm, er staat nogal veel maar niks over een capture device. Ik zal wat meer info geven mischien dat handig is:

De aansluitingen zitten beiden op de voorkant van de computer. In zo'n alles in 1 blok met:

-2 USB poorten
-4 verschillende kaartjes slots (SD, memory stick enzo)
-rood/wit/geel (allemaal in) voor geluid/video (scart toch?)
-s-video in
-microfoon
-stereo in
-en nog 2 verschillende ports (bij allebij is het logotje een rondje met 4 streepes en een driehoekje, firewire of zoiets dacht ik).

Alle andere dingen werken wel maar ik heb er nooit een driver voor hoeven instaleren. Dus moet ik mischien ergens een driver downloaden?

Meestal is die driver al voor geinstalleerd als je een PC met video-in aanschaft... [tenzij je zelf Windows er een keer af gegooid hebt en opnieuw geinstalleerd...]
Maar de driver voor het ingebouwde capture device staat ook op de CD met drivers and applications die je [normaal gesproken] bij je PC krijgt, of staat in een "restore" map op de harde schijf....... Heb je "Power Producer" op die PC staan?

Laatst bewerkt:
Ja, ik heb inderdaad windows (xp home) een paar keer opnieuw geinstaleerd omdat ik update naar Service Pack 2 en dehelecomp het daarna niet meer doet. (Mischien omdat het een Medion versie was?)

Ik heb een 2e portitie waar alle tools/drivers opstaan maar die heb ik allemaal geinstaleerd en zoiets als Power Producer staat er ook niet bij.

EDIT: Ik heb dus wel PP lijkt het (stond nogal diep >_>) maar als ik de setup run kom ik niet verder dan de taal kiezen, daarna krijg ik "application error" met alleen maar een OK knop....

Laatst bewerkt:
Ik had wat andere media spelers op gehaald en allemaal vinden ze inderdaad geen capture device. Waar haal ik een driver vandaan? Zoek machines hebben geen nut aangezien het woord "video" erin zit.

Ik begrijp dat het een Medion is? Welke? In de meeste Medions zit een Philips SAA7134 capture kaart. Drivers daarvoor vind je op de Medion site.... http://www.medion.com/nl/
[serienummer intikken en dan krijg je alle beschikbare drivers te zien]

Ah, ik heb de driver opgelost. Op een ander forum had iemand dezelfde computer. De driver was NVIDIA WDM.

Ik kan nu inderdaad nVidia WDM Video Capture kiezen maar....krijg geen beeld....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan