Video-in van de ATI 9600 XT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik probeer via de video-in van mijn videokaart, op te nemen van de video, maar nu komt het probleem.........ik krijg geen beeld!!

Ik heb de Video-in stekker in de videokaart en de scartkabel in mijn video.

Nu staat er ook video standaard en daar staat onder NTSC en PAL en die moest volgens de winkel op PAL-BGH staan, maar heb nog steeds geen beeld, dus ik vraag het hier maar even!!

Ik hoop dat iemand dit ook heeft en mij kan vertellen hoe hij/zij het heeft gedaan, zodat het wel werkt!!

Alvast bedankt voor de hulp!!!

Groet

Met welk programma neem je op? (capturen). Vergeet trouwens de audioverbinding niet.

Dat programma heet ASUS Digital VCR, dat programma zat bij de software van de videokaart.

Met je ATI 9600 XT kan je niet opnemen of het moet een All In Wonder zijn Je hebt dus of een TV kaart of een Video bewerkings kaart nodig
Van af je ATI 9600 XT kan je wel naar tv

Waarom zit er dan een ASUS VIVO adapter bij de videokaart, waar is die dan voor?

Als ik mijn video op de video-in aansluit met de ASUS VIVO adapter, dan kan de computer de video niet vinden en heb dus geen beeld.

Ik heb de video ingesteld als composite en de scartkabel op de Line 1 van de vcr.

Weet iemand wat ik verkeerd doe??

Alvast bedankt!!

Grt

Ja, die heb ik doorgelezen, maar de computer zegt dat die geen vcr kan vinden en ik weet niet wat er dan iets verkeerd zit.

Ik heb de link ook gevolgd, maar volgens mij staat er in die hele handleiding niks over de VIVO aansluiting. Ik vind deze topic behoorlijk interessant, omdat ik zelf ook zit te denken aan de aanschaf van deze kaart. Ik wil dan mijn videobanden overzetten op DVD. Ik weet dat daar prachtige (lees:dure) oplossingen voor te krijgen zijn, maar ik heb me laten vertellen dat het wel degelijk mogelijk is met een videokaart met VIVO. Wie weet hoe het zit?

Bij de ATI 9600 XP krijg je een paarse kabel, de ene kant sluit je aan op je videokaart en de andere kant is een verdeel stekker voor beeld en geluid. Het enigste wat je dan nog nodig hebt is een kabel met aan de ene kant een scart aansluiting (voor tv of video) en aan de andere kant zit een gele, rode en witte stekker. De gele is voor je beeld en de rode en de witte gaan in de geluidskaart in je Line-in.

Ik wil namelijk precies hetzelfde, ook mijn videobanden op dvd, maar mijn probleem is nu dat ik wel beeld heb, maar geen geluid :(

Moet je dan misschien zo'n verloop-stekker gebruiken voor de scart-aansluiting op je video?

Je moet zo'n scartkabel hebben waarmee je kan schakelen tussen in en out.

Je denkt er zelf over om deze kaart ook aan te schaffen, let er dan op dat je niet de SE edition koopt!!

Laatst bewerkt:
Dit heb ik al een keer geschreven ik heb er dan ook een tv kaart bij staan

Met je ATI 9600 XT kan je niet opnemen of het moet een All In Wonder zijn Je hebt dus of een TV kaart of een Video bewerkings kaart nodig
Van af je ATI 9600 XT kan je wel naar tv weergeven of een tweede monitor
Alles staat dus wel echt in je gebruikers handleiding beschreven

:o

Ik kan er prima mee opnemen met de 9600 XT, alleen het geluid is nog niet zoals het zijn moet, helemaal vervormd. Heb de nieuwste drivers van de geluid en videokaart geinstalleerd, maar het helpt nog niets. Wat kan ik nog meer doen??

Heb trouwens datzelfde probleem ook met een tv kaart gehad, dus aan de videokaart ligt het niet, maar opnemen doet hij prima!!!

Laatst bewerkt:
Met je ATI 9600 XT kan je niet opnemen of het moet een All In Wonder zijn
Ik kan er prima mee opnemen met de 9600 XT

Wie heeft er nu gelijk? Bandit, hebben we het eigenlijk allemaal wel over dezelfde kaart? Ik denk dat je er aan voorbijgaat dat er een VIVO aansluiting op deze videokaart zit. En volgens de geleerden moet je met een Video-in/Video-out aansluiting wel degelijk kunnen opnemen van een externe bron (lees: videorecorder). Wat ik wel vaag vind in het verhaal van Dutchbull, is dat het geluid zo slecht opgenomen wordt. Aangezien het probleem zich ook voordeed met een TV-kaart, vermoed ik persoonlijk, dat het probleem niet zozeer zit in de videokaart, maar in een ander onderdeel, of combinatie van onderdelen, van zijn systeem.

Dutchbull, Kun je eens aangeven hoe je systeem samengesteld is?

Dit is mijn systeem:

Windows XP SP1
AMD Athlon 2500+ (Overklokt naar 2800+)
512 MB DDR
2 x 40 GB HDD
DVD Rom
DVD RW +/-
FDD
Creative Soundblaster 5.1
ASUS ATI Radeon 9600 XT

Ik had een Pinnacle tv-kaart de PCTV Pro, maar daar werkte het geluid ook niet goed, helemaal vervormd. Ik heb contact gehad met Pinnacle en ze hebben alles nagelopen om het op te lossen, maar het probleem is nooit opgelost geweest.

Ik heb toen een nieuwe videokaart gekocht met een video-in, om te kijken of dan het probleem opgelost zou zijn, maar tot mijn verbazing heb ik precies hetzelfde probleem, dus ik begin mijzelf af te vragen wat er niet goed kan zijn of welke hardware/software een conflict kunnen hebben.

Hebben jullie een idee??

Grt

Home > Helpmij.nl Forum > Hardware > Videokaarten > ATi (Radeon,...) > Video-in van de ATI 9600 XT

Dit was het begin zie hierboven

Het blijkt nu om een ASUS Radeon 9600 XT te gaan , maar dan moet het wel een ASUS 9600 XT/TVD zijn daar kun je wel van TV en VCR opnemen en als je de handleiding die je er bij hebt goed volg zou je er uit moeten komen

Verder zou ik niet weten wat er dan mis kan gaan

Je hebt helemaal gelijk BANDIT123, het gaat inderdaad om een XT / TVD die ik heb!!

Ik dacht dat er maar 2 soorten van de 9600 serie waren, maar dat zijn er meer.....dat wist ik niet, sorry:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan