video kaart imedia 5720

Status
Niet open voor verdere reacties.

mamachica

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2012
Berichten
3
Hallo.

vorig jaar augustus heb ik een nieuwe pc aangeschaft omdat mijn zoon op de oude geen games kon spelen. De oude was een hp slimline 7730.

Nu heb ik een packerd belle imedia 5720 aangeschaft omdat mij was verteld dat alle spellen het daarop deden. Bij aanschaf hadden wij Batlefield 2 en deze werkte ook prima. Voor de kerst heeft mijn zoon batlefield 3 gekregen deze werkte ook maar niet on line. Voor het spel on line te spelen heb je een video geheugen nodig van 512 mb. Ik dacht dat heb ik. Maar dat bleek dus niet het geval omdat het beeldscherm ook een aantal mb vraag.

Oplossing zou kunnne zijn een nieuwe videokaart. Mijn zoon heeft gespaard voor een nieuwe videokaart, pc weggebracht. Gevraagd om een goede videokaart. Blijkt nu dat deze er niet in past omdat de behuizing te klein blijkt. Dit terwijl dit wel een grote kast is.

Ik weet even niet wat te doen. Ik heb een pc van net een half jaar oud en ik kan er niet mee waarvoor hij is aangeschaft. Wie weet er een oplossing.
Is er een mogeijkheid om de oude slimline te upgraden zodat deze geschikt is voor spellen.

Wie weet raadt?

Ik ben ook maar een moeder en zelf geen gamer. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen.

Groetjes,

Angela
 
Hoi Angela,

Het klinkt misschien erg cru, maar packerd bell systemen (net als slimline systemen) worden niet gebouwd om games op te kunnen spelen. Vaak is de videokaart hier niet toereikend voor zoals al opgemerkt is door de computerzaak. Als ik dan ook naar de specificaties zoek, zie ik dat er een videokaart in zit die eigenlijk niet geschikt is om te kunnen gamen, in ieder geval niet voor battlefield 3 (2 zal inderdaad nog wel lukken).

Behalve dat de videokaart misschien te lang is voor de behuizing zijn er nog meer factoren waarmee rekening gehouden moet worden. Zo kan het zijn dat een krachtigere videokaart meer stroom verbruikt, en dit moet de voeding ook kunnen leveren. Bij systemen als de packerd bell, is deze voeding net toereikend voor de hardware die erin zit, en je hebt dus kans dat deze niet meer toereikend is bij een betere videokaart.

Overigens tot slot: ik ben wel van mening dat er zeker videokaarten zijn die in de packerd bell moeten passen. Ondanks dat er misschien wat minder ruimte is, zou de computerzaak dat toch zelf ook wel moeten kunnen melden.

Overigens even uit pure interesse: welke videokaart wilde de computerwinkel u verkopen, en voor welke prijs?
 
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie!

Tja ik heb op het moment van aanschaf gewoon gekeken naar een verbetering van het systeem er was en of dit toereikend was voor bf2.
Ik ben ook verder niet thuis in het wereldje van het echte game, mijn zoon ging het ook maar om het spelletje te kunnen spelen.

Ik heb nu gevraagd om de Point of View GT440 - 2Gb DDR3 Dit was ook wat werd geadviseerd voor gaming.

Deze past dus niet. Wat zou een oplossing kunnen zijn. Ik heb geen zin al weer een nieuwe pc na een half jaar.

groetjes
 
Hallo , in die pb zit standaard een Radeon HD5450 low profile in.
Hiermee is het alleen mogelijk om de game bf3 op low te spelen op de aller laagste resolutie.
De gt series van nvidea grafische kaarten hebben bijna allemaal ook een low profile kaart , bijvoorbeeld de MSI nvidea gt 440n , dit is bijvoorbeeld al een flinke upgrade
Er zijn waarschijnlijk nog betere low profile kaarten die ook geen extra stroom vragen , het is beter als u even met de verkoper hierover gaat praten en de pc ook meeneemt want daar krijgt u als het goed is ook de prijs en welke kaarten er leverbaar zijn.
Misschien dat hij daar nog ingebouwd kan worden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het inderdaad met hierboven eens: de computerwinkel moet gewoon een andere videokaart moeten kunnen aandragen die wel gaat passen. Zelf denk ik overigens dat de kaat niet per se low profile moet zijn, maar dat het meer in de lengte zit.

Ons advies is dus: computer mee naar de winkel en met de computerwinkel overleggen wat er allemaal mogelijk is ;)

Ow en eventueel nog een klein advies: in denk ik ongeveer dezelfde prijsklasse zal de AMD HD5670 zitten, welke een stukje krachtiger is om te gamen, mocht deze passen in de behuizing uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
misschien kun je beter ook een andere kast kopen voor de computer want de meeste videokaarten die redelijk goed zijn voor gaming passen niet in die kast.
 
misschien kun je beter ook een andere kast kopen voor de computer want de meeste videokaarten die redelijk goed zijn voor gaming passen niet in die kast.

Ik denk niet dat dat het antwoord is waar Angela op zit te wachten. Laat haar eerst maar eens langs een computerwinkel gaan voor advies en de opties te bespreken voordat er verdere onnodige kosten gemaakt gaan worden.
 
misschien kun je beter ook een andere kast kopen voor de computer want de meeste videokaarten die redelijk goed zijn voor gaming passen niet in die kast.

Dit klopt alleen is het zo dat als je een een grotere kast koopt , je een grotere videokaart koop die meer stroom nodig geeft waardoor je weer een nieuwe voeding moet kopen en als die kabeltjes niet passen mag je ook gelijk een nieuwe mobo etc....
 
Ik heb inmiddels contact gehad met pakkerd bell. Hier kom je echt geen stap verder mee.

Die geven aan alleen de videokaart te vervangen indien deze kapot is. Een vraag die afwijkt kunnen ze geen antwoord op geven. Heel triest.
Inmiddels hebben we een nieuw modem staan en heel raar maar het spel doet het wel nu. Dus waarschijnlijk ook een snellere verbinding nu. Alleen het loopt steeds vast dus is dit biedt nog geen oplossing.

Het klopt inderdaad dat het probleem de lengte van de video kaart was. In mijn ogen is dit een normale kast geen extra klein type of zo dus ik had dit niet verwacht.
 
Packerd Bell zal je nooit helpen met het aanpassen van het systeem dat ze je verkocht hebben, ze leveren tenslotte ook geen losse onderdelen.

Ben je al eens naar een computerzaak geweest met de computer voor advies? Daar kunnen ze dan gelijk passen of dat de videokaart wel in de behuizing past! (mediamarkt heeft ook dit soort mogelijkheden).
 
Packard bell gaat idd niet helpen hiermee , hiervoor moet je terug naar de winkel en vragen voor een upgrade van de videokaart voor '' games '' .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan