Video kaart keuzen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

mans2012

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
Berichten
60
hallo

Ik wil een videokaart gaan kopen maar ik weet niet hoe ik kan kijken of een videokaart wel in mij pc past.

alvast bedankt
 
je moet eerst kijken of je een AGP of een PCI kaart nodig hebt.
dan kijk je in een foldertje of op internet en je zoekt naar de betreffende kaart...

kijk of in de bijgeleverde handleiding van je pc, of er staat beschreven wat voor een type kaart je nodig hebt.
 
hmm dat is niet egt een antwoord op mijn vraag. hoe weet ik nou of ik een pci of een apg nodig heb en heb je in die twee catagorien ook weer andere mogelijk heden???
 
Als je een PCI kaart wilt hebben dan moet je kijken of je moederbord nog een leeg PCI slot heeft. Voor AGP hetzelfde.

Maar het is niet zo dat als je nu AGP hebt dat je nu weer AGP moet gebruiken, je kan ook als je een leeg PCI slot hebt een PCI kaart kopen.

kijk hier voor meer info: http://www.tekstenuitleg.net/artikelen/videokaart/2
 
Laatst bewerkt:
Je wil dus weten of je een AGP, PCI of PCI-E videokaart in je computer nodig bent.
Om daar achter te komen moet je even het volgende doen.

1. Download Everest Home Edition Klik
2. Installeer het programma en open het..
3. Zoek in het programma de naam en type van je moederbord op.

Reageer even op dit bericht met de naam en type van je moederbord dan zoek ik wel even op wat voor kaart erin moet.
 
ik kom er niet uit ik krijg leeg veld als ik op moeder board druk in programma everest. andere manieren??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan