Video kaart kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Geachte Lezer,
Ook ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart net als zo-velen voor mij, maar ieder heeft z’n eigen wensen.
In mijn systeem zit momenteel de Asus V9520 MAGIC/T (volgens faktuur Asus V9520-X/TD/128M AGP) Zie bijlage.
Op deze kaart zit geen digitale uitgang voor mijn nieuwe Samsung LCD -- T200 monitor.
Ik zoek nu een videokaart met een digitale uitgang die past in hetzelfde slot.
Het moederbord van mijn PC is Asus P5P800S, Glan, Skt775.
Ik speel geen spellen en werk hoofdzakelijk met Access en Word en surfen op Internet.
Is de beeldkwaliteit überhaupt beter via de digitale uitgang? Ik denk aan een prijs van +/- 70-80 euro.
Indien ik overstap op een nieuwe videokaart moet ik dan nog ergens iets doen aan instellingen?
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren op deze vraag?
Bij voorbaat mijn dank,
Met vr.gr. Mathieu

Bijlagen

• Videokaart 062 (Small).jpg
    Videokaart 062 (Small).jpg
    52,4 KB · Weergaven: 35
Je moet in ieder geval een AGP kaart hebben want dat wordt alleen maar ondersteunt.
Gezien jou eisen hoeft je niet zo'n gek zware kaart te hebben.
Ik zal zo eens op Alternate kijken voor je maar moet nu even weg.

Edit: Zoiets voor je?

http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Grafische+kaarten&l2=AGP&l3=NVIDIA

Wellicht kan iemand bevestigen of ik goed zit met deze kaart ?
Lijkt me een aardig kaartje voor jou systeem.

Laatst bewerkt:
lijkt me een goed kaartje Raymond... prijzig wel voor iemand die alleen word enzo doet :p

deze is maar 50 euro ;) 256mb (je gamed toch niet maar dit is voldoende voor Call of Duty 4)

*klikje*

Wel meer in de richting van zijn budget maar ik heb dan zoiets van als je dan toch een nieuwe kaart koopt gelijk maar eentje waar je ook wat op vooruit gaat.

Gezien het feit dat je je pc alleen maar gebruikt voor Access en Word en surfen op Internet zou ik helemaal geen andere kaart kopen, maar een simpel verloopstukje van een paar euro van VGA naar DVI waarmee je je nieuwe monitor op je bestaande kaart kunt aansluiten. Meer geld uitgeven voor alleen de genoemde toepassingen is doodzonde!

Wel meer in de richting van zijn budget maar ik heb dan zoiets van als je dan toch een nieuwe kaart koopt gelijk maar eentje waar je ook wat op vooruit gaat.

dat is waar, maar als hij ECHT niet gamed is 256 ook genoeg :p

als hij 90 euro wil uitgeven is dat zeker de beter keus :thumb:

de 7600 serie geeft wel mooier beeld t.o.v de 6200, maar inderdaad is wel prijzig.
de radeon 3450 geeft ook erg mooi beeld, is veel moderner, Direct X 10,1, hardware mpeg2, dvix decoding waardoor de kaart erg geschikt is om (blue ray) films af te spelen in full hdtv en heeft bovendien ook een HDMI aansluiting.
T.o.v van de ander kaarten heeft deze kaart wel een koelfan en is dus niet geheel geluidloos.
Af en toe toch een iets zwaarder spelletje, dan is deze 3650 beter.
Die gebruikt wat meer stroom
Wat voor voeding zit er in de pc?

Voor het verwisselen geldt het volgende:
Eerst de drivers van de oude kaart verwijderen (ip geldt dat niet voor de nvidea kaarten, maar zelf doe ik dat altijd)
PC uit, oude kaart eruit, nieuwe erin.
Drivers installeren van de cd (of de nieuwste van internet) en opnieuw opstarten.
De 7600gt heeft een voedingsaanluiting achterop, daar moet een kabel van je voeding op aangesloten worden.
Achterop de AGP voet van het moederbord zit meestal een klemmetje of clipje dat de kaart vasthoudt. Dat moet je even open wippen.

mvg leo

Laatst bewerkt:
Gezien het feit dat je je pc alleen maar gebruikt voor Access en Word en surfen op Internet zou ik helemaal geen andere kaart kopen, maar een simpel verloopstukje van een paar euro van VGA naar DVI waarmee je je nieuwe monitor op je bestaande kaart kunt aansluiten. Meer geld uitgeven voor alleen de genoemde toepassingen is doodzonde!

we snappen het ;) dit is inderdaad de beste oplossing! :thumb:

ik sta hier volledig achter als je geen nieuwere kaart wilt gewoon verloopstukje!

goed denkwerk mrmusic ;)

Tja, zo kan je het ook zien en je geld in je zak houden. :rolleyes:

jup stom van ons dat we er niet aan dachten :D vergissen is menselijk :D

een nieuwe kaart is wel beter, maar dan zal hij wel af en toe moeten gamen... anders is een verloopstukje vele malen beter

een verloopstukje zou niet nodig zijn
De monitor heeft gewoon ook een vga aansluiting.

Voor het gebuik van de monitor is een nieuwe videokaart dus niet nodig (een goede van mrmusic om dat inderdaad ook te noemen).
DVI geeft echter wel iets beter beeld (vooral tekst) en moderne kaarten geven beter beeld dan oudere.

Laatst bewerkt:
Video kaart kopen

Hallo beantwoorders,
Allereerst mijn dank voor de uitgebreide reacties.Het wordt er niet eenvoudiger op maar ik ben toch al een heel stuk op weg.
In eerste instantie gaat het er bij mij om, dat ik denk dat een digitaal beeld beter is(ook voor tekst) als analoog.Is dat juist? En dat mag ook iets kosten.
Bij het omzetten met een verloopstuk is mijn vraag of ik dan ook digitaal signaal krijg en dus ook een betere beeldkwaliteit?
Wat zou nu het beste zijn: Een verloopstukje of de NX7600GT
De Radeon 3450 gaat voor mijn toepassing wel wat ver want ik doe geen spellen of films en het geluid vind ik ook wat hinderlijk.
Gaarne nog even een reactie.

Mijn dank
Mathieu

Hallo beantwoorders,
Allereerst mijn dank voor de uitgebreide reacties.Het wordt er niet eenvoudiger op maar ik ben toch al een heel stuk op weg.
In eerste instantie gaat het er bij mij om, dat ik denk dat een digitaal beeld beter is(ook voor tekst) als analoog.Is dat juist? En dat mag ook iets kosten.
Bij het omzetten met een verloopstuk is mijn vraag of ik dan ook digitaal signaal krijg en dus ook een betere beeldkwaliteit?
De Radeon 3450 gaat voor mijn toepassing wel wat ver want ik doe geen spellen of films en het geluid vind ik ook wat hinderlijk.

Mijn dank
Mathieu

ik weet niet of het met een verloopje beter wordt ;) ik gebruik vga en alles is hier duidelijk dankzij cleartype :D
de NX7600GT is een mooi kaartje en dan zit je zeker goed qua kwaliteit :thumb:

Hallo beantwoorders,

Mijn dank

de 3450 is prima voor dit doel, heeft een goed beeldkwaliteit én is de helft van de prijs, vandaar deze suggestie. niet omdat de kaart beter zou zijn dan de 7600gt.
en op je huidige videokaart zou je geen verloopje gebruiken, maar de standaard VGA aansluiting. een verloopstukje is noch nodig, noch wenselijk.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan