Video kaart probleem, wie kan mij helpen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter av93
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

av93

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Er doet zich het volgende probleem voor. Tijdens een spel of bij het werken met tabellen enz. verliest de monitor de verbinding met de grafische kaart. Ik heb al de laatste nieuwe driver geinstalleerd (5-8_xp-2k_dd_ccc_wdm_enu_25203) van ATI Radeon, maar het probleem is er nog steeds. In het Systeemeigenschappen - Hardware staat bij ATI WDM Rage Theater Video staat een uitroepteken. Dit zijn de gegevens van mijn systeem:
Computer:
Besturingssysteem-Microsoft Windows XP Home Edition.
OS Service Pack-Service Pack 2.
DirectX-4.09.00.0904 (DirectX 9.0c).
Moederbord:
CPU Type-AMD Athlon 64, 1800 MHz (9 x 200) 3000+.
Moederbordnaam-Biostar NF4ST-A9 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 1 XGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394).
Moederbord Chipset-nVIDIA nForce4, AMD Hammer
Systeemgeheugen-512 MB (PC3200 DDR SDRAM)
BIOS Type-Award (08/02/05)
Scherm:
Video kaart-RADEON X700 SE Secondary (256 MB)
Video kaart-RADEON X700 SE (256 MB)
3D-Versneller-ATI Radeon X700 SE (RV410)
Monitor-Plug en Play-monitor [NoDB] (0)
Multimedia:
Geluidskaart-nVIDIA MCP04 - Audio Codec Interface
Tijdens het zoeken vond ik het volgende bericht,
Debug - Video BIOS
RV410.PCI_EXPRESS.DDR1...RV410 ATOMBIOS TSOP
MEMORY.....YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION....(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc.

Geplaatst door av93
.....YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION....(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc.

Dit geeft waarschijnlijk al het probleem aan, er moet nog een extra voedingskabel worden aangesloten op de videokaart.

Mja... al dat grafisch geweld heeft honger natuurlijk...

Maar als ik het goed begrijp... heb je twee RADEON X700SE PCI-e kaarten? In SLI-mode?

Bedankt

maestro12 en bedankt voor de tip, van al dat zoeken wist ik het gewoon niet meer.
Zal het van de week uitproberen.

Gr. av93

Bedankt

madmuppet,

Dat zie ik van de week of dat zo is, ik dacht dat het er mar een was.

Gr. av93

Het is één kaart met twee aansluitingen, een primairy en een secundairy.

Bedankt

maestro12,

Bedankt voor de tip want dat wist ik niet.

Gr. av93

Als de voeding niet op de kaart is aangesloten hoort de pc niet eens te starten.

Als je hem aandrukt en er zit geen voeding aan je kaart gaat de pc piepen en je krijgt gelijk een scherm met:
.....YOU HAVE NOT CONNECTED THE POWER CABLE TO YOUR VIDEO CARD.PLEASE REFER TO THE 'GETTING STARTED GUIDE' FOR PROPER HARDWARE INSTALLATION....(C) 1988-2003, ATI Technologies Inc.

Misschien zit de voedings kabel er niet goed in, ff de stekkers aandrukken.
Of je voeding kan te licht zijn, zodat hij op sommige momenten de kaart net te weinig spanning geeft

Bedankt

mukkel,

Bedankt voor de tip, als ik het gecontroleerd heb van de week hoor je wat van mij.

Gr. av93

wel de voeding op je kaart he :) ik zie net dat ik dat niet vernoemd heb.

Geplaatst door mukkel
Als de voeding niet op de kaart is aangesloten hoort de pc niet eens te starten.

Als je hem aandrukt en er zit geen voeding aan je kaart gaat de pc piepen en je krijgt gelijk een scherm met:

Veel kaarten/pc's starten gewoon op hoor zonder die kabel, als je echter prestaties gaat vragen gaat het mis.

Hallo Allemaal

Ik heb de kaart er uitgehaald, deze heeft geen extra aansluiting voor voeding.
Op de kaart staat Radeon X700 - 256Mb - DVI - TV - PCI - express C3D 3030.
Ik heb de kaart opnieuw goed geplaatst en uit geprobeert bij een spel was het al snel afgelopen en bij het dit berichtje was het contact tussen pc en monitor ook onderbroken.

WAT NU??????

hoe zwaar (aantal watt) is je voeding die in je pc zit?

De kaart heeft minimaal een 300Wat nodig
Tenminste de X800 die ik heb wel.

Als je bv 2 dvd spelers/branders hebt, kun je het ff testen door er 1 even aftekoppellen en dan te kijken of je het zelfde probleem hebt.

Het zelfde kun je doen met je harde schijven, mocht je er meerdere hebben tenminste.

Of als je 2 HD'd hebt en 2 cd/dvd spelers. kun je van beide er 1 los halen en dan testen. Mits je spel niet op je slave HD staat

Hallo mukkel,

Voeding is 350W - een brander en een harddisk.

av93

dat zou hij toch moeten trekken

300W power supply or greater recommended staat er bij de specs.

Ik zou het dan zo snel niet weten.
Is het koelblok van de kaart goed stofvrij en draaid de ventilator goed?

ff antwoorden

Hallo Mukkel en Maestro,

Het koelblok is stofvrij en de ventilator draaid volgens mij voldoende, het framwork. NET is ook geinstalleerd.
Ik heb de drijver gedownload, zal hem morgen uitproberen.

Gr av93

Oplossing

Hallo Allemaal,

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden.
In het begin heb ik totaal geen problemen gehad, maar ik denk nu dat de oorzaak hiervan de Windows Madia Player 10 de veroorzaker is van het probleem.
Ik heb de twee updates geinstalleerd ( KB891122 en KB888656) maar het probleem is er nog steeds.
Nu wil ik de Player 10 verwijderen maar hoe doe ik dat, en daar na Player 9 installeren?????????????

Gr. av93

Player

Hallo,

Ik heb het gevonden hoe ik de W player moest verwijderen,
ik heb nu de W player 9 geinstalleerd, hoe het met de rest gaat schrijf ik morgen of zaterdag.

Gr. av93

alles voor de kat

Het heeft niet geholpen, de grafische kaart doet nog steeds niet waarvoor ie bedoeld is.
Pc loopt geregeld vast, heb inmiddels schijf geformateerd en backup terug gezet, maar het was alles voor de kat.
Inmiddels een nieuw probleem erbij, windows moet opnieuw worden geactiveerd maar wordt gewijgerd.

Gr. av93

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan