Video kaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4nT3r

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Ik heb momenteel van plan mijn videokaart te upgraden omdat ik bij wow in steden lage frame rate krijg (ook op andere plekken)

(Steden 20 / 40 frame rate en sommige andere plekken 10 / 40 frame rate)

Ik heb een amd athlon x2 4200+ en 2GB werkgeheugen.

Ik heb momenteel een ati radeon x1600xt pci-e (CrossFire)
(1dvi aansluiting, s-vid en vga aansluiting) kan deze kaart nergens meer vinden overigens voor specs.

Ik wil die gaan vervangen met
http://www.alternate.nl/html/product/Grafische_kaarten_ATI_PCIe/Sapphire/HD4870/-1074149/?

Stel dat ik deze zou aanschaffen, zou ik dan veel verschil merken qua prestatie?

Ja, dat maakt een heel groot verschil in prestaties, de Sapphire HD4870 is veel beter. Maar als ik jou was zou ik de andere kaarten er dan uithalen, en ALLEEN de nieuwe kaart er in zetten. Bij CrossFire worden de prestaties bepaald door de langzaamste kaart.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,

@Tim Hovius:
Ik ga um dan als solo kaart gebruiken.
Dus oude eruit en nieuwe erin

@gangkill:
Ik heb een asus moederbord met een ati chipset. (ik had hier niet aan gedacht om te melden)
Zou dat geen problemen opleveren?

Geen probleem. zolang je moederbord maar pci-e uitgang heeft. Weet je ook hoeveel watt je voeding is en welk merk?

@marsmannetje:

Een videokaart heeft toch zelf ook iets van een cpu om de processor te ontlasten?
Of heb ik dit verkeerd?

@gangkill:
Ik heb een x-gear 400w voeding

@marsmannetje:

Een videokaart heeft toch zelf ook iets van een cpu om de processor te ontlasten?
Of heb ik dit verkeerd?

@gangkill:
Ik heb een x-gear 400w voeding

1. in elk geval een nieuwe voeding (500-550W van een goed merk: dus niet x-gear)

2. Nee een videokaart zorgt ervoor dat een deel van de videoberekeningen gedaan wordt door de videokaart.
Maar het punt is dat je bij het spelen van spellen de processor en de videokaart gebruikt.
Op het moment dat je een heel goede videokaart hebt en een slechte processor, dan krijg je een effect als een paardenspan, waarbij de helft van de paarden heel snel kan rennen terwijl het andere alleen stapvoets kan lopen.
Je begrijpt vast wel dat de span uiteindelijk zo snel is als het langzaamste paard. Zo is het ook met die processor-videokaart.

Nu is de invloed van een videokaart wel veel groter dan een processor. Maar toch kan een te zwakke processor ervoor zorgen dat je videokaart niet goed genoeg kan werken.
Het gevolg is dat een HD4830 of HD4850 misschien wel net zo goed gaat werken als een GTX260.

Dus ik zou voor de GigaByte HD4870 kunnen gaan en een voeding aanschaffen van 500w...

En dan heb ik dus een videokaart wat niet te snel is voor mijn cpu en toch dat ik verbeteringen zie in mijn game..

(heb die momenteel op low grapichs draaien en 1024*768)

Ik heb even gekeken voor een nieuwe voeding en kwam een aantal bekende merken tegen,
Zalman en Sharkoon (is ook merk van mijn kast).

Wat raden jullie aan?

Laatst bewerkt:
De hd4870 die ik postte heeft hetzelfde probleem, maar is wel erg gunstig geprijsd.
Maar ik denk dat een HD4850 net zo goed gaat presteren.
Mag ik vragen hoe groot je monitor is?
De HD4870 is pas echt beter dan een HD4850 vanaf 22 inch (grofweg gesteld hoor)

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=389407
Ik zou geen Sharkoon nemen, al hoewel er nog veel slechtere zijn. Liever Coolermaster, OCZ, Antec of Corsair (of een van de andere goede merken)

momenteel een 17inch maar wil later een keertje uitbreiden met een 19inch wide.

ik zou voor een HD4850 gaan.
Of je moet in de komende maanden ook een nieuwe processor willen. In dat geval is het misschien zinvol om een betere videokaart te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan