video kaart upgraden

Status
Niet open voor verdere reacties.

hait6

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2010
Berichten
11
Hallo,

ik ben nieuw op het forum en ik had een vraag,
Ik ben van plan een nieuwe grafische kaart te kopen. Zelf zat ik te denken aan een 9800 GT of een 240 GS. Maar mijn vraag was op het wel zin had om een nieuwe te kopen met mijn huidige systeem.

Specs:

processor: AMD Athlon(tm) 64 Processor 3800+, MMX, 3DNow, ~2.4GHz
Geheugen: 3072MB RAM
moederbord: Asus M2N
OS: Windows XP Home Edition SP3
DirectX: 9.0c
Grafische kaart: Point of view GeForce 8400GS

Als het niet helpt zijn er dan andere mogelijkheden om spellen soepeler te laten draaien?

BVD en MVG Hait6
 
Eerlijk gezegd denk ik dat het in jouw geval beter is om een nieuwe pc aan te schaffen.
Vooral als je die voor gamen gebruikt. Straks is bijv. je processor te langzaam voor die games, etc.

Beter een nieuwe aanschaffen en daar eventueel upgrades op uitvoeren.
 
ik hoef er geen games op te spelen in de hoogste resoluties en de hoogste settings, maar dat ze vloeiend lopen lijkt mij wel prettig
 
Dat komt vooral door de processor, de nieuwe processoren hebben minstens dat alleen dan in een Dual Core...
 
dus volgens jou kan ik beter een nieuwe processor kopen dan een nieuwe videokaart? Zoja, Welke processor is geschikt voor mijn moederbord?
 
Laatst bewerkt:
Dat zou mooi kunnen zijn, maar daarvoor moet ik het exacte type hebben van je MoBo er zijn meerdere M2N's.
 
in dat programma staat dat ik een m2n moederbord heb versie Rev 1.xx
 
ik heb even verder gezocht. Dit wordt mijn keuze: een HD4650 en een AMD Athlon 5000+ of 6000+ (moet ik nog uitzoeken qua budget). Denken jullie dat dit veel verschil maakt voor games uit ongeveer 2006/7
 
Dat zou moeten werken. Ik draai nu een 4670 en kan de meeste games nog zeer goed draaien. Met die kaart moet CoD4 op Medium/High wel lukken. Maar waarom niet een betere kaart, laat het budget het niet toe?
 
ik was van plan niet veel meer dan 90 euro te besteden.
cpu: 40 €
GPU 50 €

maar misschien 2e hands
 
ik ben meer van de eerste hands en de nieuwste games hoeven niet persee. Maar mijn vraag is goed beantwoord dus er kan een slotje op;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan