Video langzamer dan geluid (cutscenes)

Status
Niet open voor verdere reacties.

gewoonabel

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2012
beste helpmijgebruikers,

Ik heb al sinds ik deze computer heb gekocht een probleem met games. Het is een redelijke computer, en van lag spikes/fps drops heb ik nooit last.Wat wel een probleem is dat wanneer er in een game een cutscene begint, het beeld veels te traag afspeel, wat toch wel echt een afknapper is voor veel games. Het rare is dat ik dat niet heb bij films (zowel via een disc, als via internet).
Ik schat dat het beeld op zo'n 80% van de normale snelheid afspeelt, terwijl het geluid niet vertraagt is. Het geluid van bijv. dicht slaande deuren, voetstappen, vuistslagen en muziek speelt zich op normale snelheid af, en is altijd veel te vroeg klaar. Stemgeluiden beginnen op het goede moment, als iemand begint te spreken, maar zijn wel klaar terwijl de lippen nog bewegen. Achtergrond geluiden zijn natuurlijk gelooped, dus die spelen continu af.
Bij sommige games heb je iets dat tussen een cutscene en normaal spel in ligt: Een cutscene vind plaats, maar je hebt nog wel macht over de camera (denk aan een combo of het openen van een slot), en daarbij heb ik het zelfde probleem.

Ik hoop echt dat er iemand is die mij kan helpen. Dit probleem kan de gevoelens die een goed spel soms oproept compleet verwoesten. Bij voorbaat dank!

Sorry, maar is een beeldschermadapter hetzelfde als een video kaart? Zoja: Intel (R) HD graphics.
Elke game die cutscene's bevat, volgens mij maakt dat niks uit, maar dit zijn de specifiece games die ik op deze pc gespeeld heb:
-Settlers, The rise of an empire
-Deus ex HR
-Saints row the Third
-AC revelations
-AC III

Helaas weet ik niet wat drivers zijn(besturingsprogramma's?), en ook niet hoe ik check of die up to date zijn. Als je die handmatig moet updaten denk ik van niet, aangezien deze pc al zo'n 3 jaar oud is en daar nog nooit aandacht aan heb besteed.

Laatst bewerkt door een moderator:
Correct op beide aanname's. De graphics drivers kun je downloaden bij intel:

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Als dat het niet oplost is je interne kaart helaas te zwak voor de taak. De oude intel HD graphics beeldschermadapter is helaas extreem zwak in deze taak en kan de cutscenes mogelijk gewoon niet aan

Helaas, dat zal dan het probleem zijn. Ik heb mijn driver geupdate, en het maakte een beetje uit, maar het is nog steeds verreweg van synchroom. Een nieuwe grafische kaart zit er voor mij niet in, dus ik zal er maar mee moeten leven. Bestwel een tegenslag, maar hoe dan ook, heel erg bedankt voor je hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan