Video memory

Status
Niet open voor verdere reacties.

M Q U Kylo

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Heey ik heb het spel Halo 2 gekocht voor Windows Vista, maar hij geeft aan dat mijn video memory te laag is (namelijk 64 MB, 128 is vereist). Nou heb ik gehoord dat je dit bij laptops kunt veranderen door met de rechtermuisknop in het bureaublad op eigenschappen te klikken. Maar bij mij komt er in het vak dan geen eigenschappen te staan. Wie weet hier iets mee??

ps: ik weet niet of je meer informatie over de laptop nodig hebt, dan hoor ik het wel.

Dat kun je niet via het bureaublad veranderen...
Dat moet je [als die mogelijkheid als bestaat] in BIOS instellen.....

Zet de laptop aan en druk herhadelijk op de toets om in de bios te komen (meestal F2 of Delete)
Je komt dan venzelf in de bios (aka setup) deze is te herkennen aan een blauwe achtergond.
Ga hier opzoek (met de pijltjes toetsen) naar de optie "Video Memory" deze kun je vaak wijzigen met de enter toets en dan kiezen, of met de + en - toetsen.

Als je niet weet wat je moet doen, of je bent bang om iets te wijzigen vraag dan een vriend/bekende met verstand van computers om dit voor je te doen.
Een verkeerde wijziging in de bios kan nadelige gevolgen hebben voor je systeem.

Waar staat deze optie, ik kan hem namelijk niet vinden :confused:

Laatst bewerkt:
Het kan zijn dat het mogelijk is bij je laptop.

Welke laptop heb je?

De verkoper van het spel zei tegen mij dat je dat bij laptops kon veranderen.
Laptop:
Targa Traveller 1524 X2

Kun je kijken welke videokaart je hebt?

Je laptop lijkt namelijk te beschikken over DVMT waarbij het videogeheugen dynamisch bepaald wordt, hierbij stel je niet in hoeveel geheugen je videohaart heeft, maar eerder 't maximum.
Linkje

Testrapport uit PC Welt:
Die ATI Mobility Radeon HD 2400 Grafikkarte ist eine Standard-Grafikkarte die alle anfallenden Arbeiten gut bewältigt, jedoch für schnelle und ...... 3D-Spiele ungeeignet ist...

Oftewel.. deze videokaart [hoewel je het hypermemory tot 320 Mb kunt uitbreiden] is niet geschikt voor halo 2......

Je kunt even naar deze site gaan: http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

en selecteer Halo 2 in het venstertje.... het programma vertelt meteen waar jouw laptop tekort schiet en wat je daar [wel of niet] aan kunt doen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan