Video op DVD zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Black JuJu

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2006
Ik ben bezig oude video banden veilig te stellen voor de toekomst. Ik wil ze op DVD zetten.
Het zit als volgt:
De video is via scart aangesloten op de tv (in een scart van de receiver, ik kon hierin 'n tweede scart kwijt).
De antenne van de DVD-recorder haal ik uit de tv en vervang deze voor 'n antennekabel, die van de video naar de tv gaat.
Ik kan in dit geval alleen geen tv kijken, maar moet de banden volgen. Stand by werkt ook niet, de DVD vindt dan geen signaal.
Alles gaat goed, tot de opgenomen DVD in 'n andere DVD-speler gestopt wordt. Dan vindt het betreffende apparaat niet!! Wel op mijn eigen recorder, waar ik hem opgenomen heb!!
De TV en Recorder zijn allebei van Philips, dus koos ik voor Philips +R schijfjes. Een testje met Philips +RW gaf aan dat deze wel ondersteund worden door 'n andere DVD-speler!! In dit geval 'n TV+DVD speler op mijn slaapkamer van 'n onbekend merk.
Ook mijn laptop leest de +R schijfjes niet?
Waar ligt dit aan?
Is er 'n verkeerde aansluiting?
Wie kan mij op de juiste weg helpen?

Hallo.

Heb je de dvd ook afgesloten, dat moet je doen als je hem opgenomen hebt.
Als je dit niet doet kun je hem niet op een andere dvd speler afspelen dus ook niet op de pc of laptop.
Als het goed is zit op de dvd recorder een megelijkheid om de dvd af te sluiten.
Je moet maar eens in het menu kijken of anders in de gebruikershandleiding.
Hoop je hiermee geholpen te hebben en we horen het wel als het wel of niet gelukt is.

Groeten Cees.
:thumb: :thumb:

Wat kunnen sommige oplossingen toch zo logisch zijn.
Ik had gewoon wat verder moeten kijken, dan mijn neus lang was....
Inderdaad, het werkt....
Bedankt!!

Hallo.

Ik ben blij dat het werkt weer een tevreden klant op helpmij.nl
Wil je de vraag wel even op opgelost zetten.
Nog veel plezien met de recorder.

Groeten Cees.
:thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan