Video op dvd zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hadrian

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
Berichten
2
Hallo Iedereen,

Ik wil mijn dierbare filmpjes op mijn videocassettes bewaren door ze op dvd te zetten. Ik had ergens gelezen dat dit mogelijk is met een videorecorder en een dvd-recorder, via een SCART-kabel.
Mijn dvd-recorder is van het merk Sony, net zoals mijn videorecorder.

Nu mijn probleem:
Wanneer ik de 2 recorders (video en dvd) verbonden heb met de SCART-kabel ga ik naar Lijn 2 (videokanaal). Ik start de video en ik druk op RECORD (op de afstandsbediening van mijn dvd-recorder). Deze begint op te nemen, maar na heel korte tijd geeft hij het bericht "Kan dit beeld niet opnemen"...
Als ik dan ga kijken in mijn lijst met opgenomen dingen en ik speel de opgenomen video af, krijg ik geen beeld. Mijn Dvd-recorder neemt dus niets op...

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
 
Controleer de instelingen van de dvd recorder.
Of deze niet op progressive staat
Het is ook handig om de dvd recorder aan de tv aan te sluiten.
Zodoende kun je controleren of het beeld wat je op wil nemen goed is,voordat je het opneemt.
Vaak is een scart aansluiting alleen een ingang of alleen een uitgang.
Er is slechts een scart met in en uitgang.
 
let op dat als je film (disney) video's overgaat zetten dat hier (hoe het kan weet ik niet ) een soort van beveiliging zit. hierdoor krijg je geen beeld of kan de recorder niets opnemen.
 
Controleer de instelingen van de dvd recorder.
Of deze niet op progressive staat
Het is ook handig om de dvd recorder aan de tv aan te sluiten.
Zodoende kun je controleren of het beeld wat je op wil nemen goed is,voordat je het opneemt.
Vaak is een scart aansluiting alleen een ingang of alleen een uitgang.
Er is slechts een scart met in en uitgang.

Bedankt voor de tips...
Wat bedoel je met progressive?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan