Video op website

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aloneal

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Hallo,

Ik ben weer terug met een nieuwe vraag.

Ik wil een video op een webpagina plaatsen. http://www.w3schools.com/html/html_videos.asp helpt mij op weg.

Dit is echter nogal wat ge-converteer-werk, want behalve mp4 heb ik in het ideale geval ook ogg, webm en swf video's nodig. En ik heb op dit moment geen programma's om dat allemaal te converteren. Nu zal dat allemaal wel te vinden zijn, maar toch is het wat speur-, installatie-, test- en converteerwerk.

Een andere, en gemakkelijkere, optie is om de video middels youtube te plaatsen. Mijn vraag is wat jullie mij aanraden? Zijn er redenen om een video niet via youtube te plaatsen? Is het beter om de video in eigen beheer te houden?

Alvast bedankt voor jullie ideeen hierover.

Oh ja, irritante reclame aan het begin van die video. Dat wil ik mijn bezoekers niet aandoen.

Als je YouTube video's op je website wil doen dan is het niet mogelijk om zonder reclame te doen.
Dan raad ik AdBlock Plus aan , maar dat moet dan elke bezoeker hebben om die reclame te blokkeren.

Ja, ik heb al manieren gevonden om van mp4 naar ogg en webm te gaan (met VLC player). Nu moet ik nog naar swf converteren. Youtube zie ik voor nu maar van af denk ik. Kent iemand een goed programma dat mp4 naar swf doet?

-Edit-

SWF Video converter factory dus.

Ik kan weer verder.

Laatst bewerkt:
Toch nog problemen. De suggestie van W3 werkt niet. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat mijn pagina een XHTML 1.0 en geen HTML 5.

Vraag: Moet de volgende code kunnen werken met xhtml? Hoe moet ik het met xhtml doen? Of moet ik mijn pagina (website) converteren naar html 5? en is dat niet verschrikkelijk veel werk?

<video width="320" height="240" controls>
<source src="movie.mp4" type="video/mp4">
<source src="movie.ogg" type="video/ogg">
<source src="movie.webm" type="video/webm">
<object data="movie.mp4" width="320" height="240">
<embed src="movie.swf" width="320" height="240">
</object>
</video>

Laatst bewerkt:
Of moet ik mijn pagina (website) converteren naar html 5?
Ja, als je HTML5 tags zoals <video> wilt gebruikendan moet je wel HTML5 gebruiken en geen XHTML
en is dat niet verschrikkelijk veel werk?
Nee. Als je site nu al valide xhtml is hoef je eigenlijk alleen maar het doctype aan te passen. Je kunt verder je HTML op dezelfde manier blijven schrijven als je al deed, met natuurlijk wat extra mogelijkheden.

EDIT: Overigens is het niet nodig om ook .ogg bestanden aan te bieden, er zijn bij mijn weten geen browser meer die wel .ogg maar geen webm of mp4 ondersteunen.

Laatst bewerkt:
Kan ik in één website xhtml en html 5 webpagina's gebruiken? Ik maak gebruik van een sitemap. Geeft dat geen problemen? Of moet de hele site html 5 worden?

Geen probleem: doctypes mogen vrolijk door elkaar heen gebruikt worden. :)

• Enige opletpuntje is gebruik van php-includes: als een php-include bv. html5 bevat en de include zowel voor xhtml- als voor html5-pagina's wordt gebruikt, dan moeten de xhtml-pagina's naar het html5-doctype overgezet worden.

Hoe zou jij het doen csshunter? Gewoon die enkele pagina's waar video's op komen in html5 doen en de rest in xhtml laten? Of is het sowieso goed om over te stappen op html5? Er is nog al wat discussie over geloof ik. Kun je een redelijk omvattende video compatibiliteit krijgen met xhtml (zonder youtube)? Mijn xhtml code wordt toch al niet meer gevalideerd vanwege facebook buttons.

-Edit-

Ik kan natuurlijk ook een foto / screenshot met link naar mp4 bestand maken. En dan een mov alternatief voor Mac gebruikers eronder. Wat vinden jullie daarvan? Ik denk dat ik dat doe. 64 bit Windows gebruikers krijgen ook weer problemen met de object tag, dus zo blijf je (ik) aan het aanmodderen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan