video settings out of range

Status
Niet open voor verdere reacties.

deb's

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2001
Ik heb een hp pavilion f1703 (17 inch) beelscherm en dit werkt nu al ruim een half jaar goed met dezelfde instellingen .(1024x768 60 Hz).

Nu kreeg ik gisteren een foutmelding toen ik mijn computer aanzette. Hij gaf de volgende foutmelding en er was vervolgens niks meer mee te beginnen, alleen de foutmelding en voor de rest een zwart scherm.
"pc video resolution setting is out of range
recommended 1280x1024 60 Hz"

Nu doet hij het wel alleen geeft hij nog een minuutje ofzo deze melding en geeft hij pas beeld als hij bij het bureaublad is, terwijl ik voorheen altijd eerst het hp logo zag.
Zelf denk ik dat het aan mn videokaart ligt want op een oude computer doet hij het wel.

Ik heb HP gebeld en die denken ook dat het aan mn kaart ligt maar ik moet eerst het hele systeem opnieuw installeren. Dus formatteren enzo, backup maken enzo maar ik heb een hele hoop muziek en films en dat kost me ongeveer 20 cdtjes denk ik.

Ze willen uitsluiten dat er een software fout in de kaart zit voordat ze mn computer in reparatie nemen.

Is er geen andere manier om evt. mn kaart opnieuw te installeren.

Aub, denk met me mee want ik zie er zooooo tegenop om het hele systeem te vernieuwen.

alsvast hartstikke bedankt
debby
:confused: :confused: :confused:

Videokaart driver al verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd?

Geplaatst door crash
Videokaart driver al verwijderd en daarna opnieuw geinstalleerd?

Hoi Crash en Sarvo,

Een ander beeldscherm heb ik idd al geprobeerd maar die doet het goed maar dat was een "gewoon beeldscherm".

De videokaart driver heb ik nog niet verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Kan je me vertellen hoe ik dit moet doen want dit heb ik nog nooit gedaan en ik ben bang dat ik dan helemaal geen beeld meer heb.

Ik heb een Radeon 9200. Op ati.com kan ik juiste driver niet vinden. Ik draai op XP.

bedankt mannen !!:thumb:

Geplaatst door deb's
ik ben bang dat ik dan helemaal geen beeld meer heb.
Als jij de driver verwijderd en daarna opnieuw moet opstarten, dan zal Windows vanzelf je videokaart weer vinden en een standaard driver installeren.
Dus je houd beeld.

Eerst de driver downloaden die Sarvo aangeeft.
Daarna de oude driver verwijderen en na het opstarten de installatie van de nieuw gevonden hardware afbreken.
Daarna die gedownloade driver installeren.

Re: voorbeeld

Geplaatst door deb's
voorbeeld van mijn configscherm

niet gelukt, waarschijnlijk te groot maar ik hoop dat ik toch wel duidelijk ben geweest

ik had dit probleem ook eens.
en heb het kunnen op lossen door op f8 dan in het op,
start menu vega modus te kiezen.
daar na laad,
windows door op een setting van 800 bij 600
denk dat dit ook in jou geval zal doen

greets :thumb:

Geplaatst door virtuosa
ik had dit probleem ook eens.
en heb het kunnen op lossen door op f8 dan in het op,
start menu vega modus te kiezen.
daar na laad,
windows door op een setting van 800 bij 600
denk dat dit ook in jou geval zal doen

greets :thumb:

Blijft het dan in 800 bij 600 staan of hoe dan verder?
Blij dat ik niet de enige ben.

Crash en Sarvo, zal ik dit eerst proberen?

Geplaatst door deb's

Hoi Sarvo,

Fijn, deze zal ik downloaden. De oude drivers, waar staan die onder in config>software

er staat oa
ati software verwijderprogramma
ati controlpanel
ati display driver

maar als ik deze driver eerst verwijder heb ik dan nog beeld? sorry voor deze misschien domme vraag

Welke moet ik aanklikken?

Geplaatst door deb's

Blijft het dan in 800 bij 600 staan of hoe dan verder?
Blij dat ik niet de enige ben.

Crash en Sarvo, zal ik dit eerst proberen?

nou je kan dan even een lagere setting zetten in windows.
na dat je dat heb gedaan herstart pc en dan zou het,
goed moeten zijn

Geplaatst door Sarvo
alledrie verwijderen, ze komen vanzelf weer terug ;)

pfffffff zweet zweet

Ik had nu dus helemaal geen beeld meer, bleef haperen op out of range. Ik kreeg het helemaal benauwd.

Nu heb ik van de week een kabel in mn videokaart gedaan om films op de tv te kijken. Deze heb ik nu eruit gehaald en toen opgestart. Toen deed hij het wel zonder problemen, kan mijn videokaart het dan niet aan ofzo?? Of waar kan het aan gelegen hebben?

Ik heb nu in ieder geval wel de nieuwe drivers van mn videokaart. Maar ik vind het wel gek, misschien een nieuwe videokaart kopen. Hoe duur is dat ongeveer??

in ieder geval bedankt voor het meedenken.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan