Video Transmitter van PC naar TV werkt ineens niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robertfitz

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
:( Ik heb Windows XP Home/ Videokaart: Ati Radeon 9800 XL (Medion).

Wilde gisteren aan kennissen laten zien, dat het makkelijk was om een AVI vanaf de pc zo op TV te laten zien via een Video Transmitter van Marmitek , maar op een of andere manier krijg ik geen verbinding meer met mijn tv.
Tussen de laatste keer en deze keer heb ik wel een nieuwe Ati-Catalist driver (5.1) geinstalleerd, dus ik vermoed dat het met deze driver te maken zou kunnen hebben, maar weet het niet zeker..
Normaal kan je bij de settings de tv aanklikken en wordt het rode driehoekje groen, maar dat lukt nu ook niet.
Iemand een idee of het aan een driver kan liggen, dat de video transmitter de tv niet meer kan detecteren??

Systeemhertelpunt al teruggezet naar een datum voor de installatie van de drivers?

Geplaatst door Tarabass
Systeemhertelpunt al teruggezet naar een datum voor de installatie van de drivers?
:D Nee, nog niet, maar ik heb na de installatie van de Ati Driver nog een heleboel andere zaken ge-updated en die zou ik dan allemaal ook kwijt zijn? maar misschien moet ik dat eerst maar doen of mijn oude Ati Catalist driver terug zetten, die zag ik ook nog staan mijn map downloads..:thumb:

Als je nu een punt aanmaakt, kun je teruggaan en kijken of het aan de drivers ligt. Is dat zo ga je weer naar het punt wat je net hebt aangemaakt en downgrade:D je je drivers.

Geplaatst door Tarabass
Als je nu een punt aanmaakt, kun je teruggaan en kijken of het aan de drivers ligt. Is dat zo ga je weer naar het punt wat je net hebt aangemaakt en downgrade:D je je drivers.

:D Ja, natuurlijk, dan kan er eigenlijk niets verkeerd gaan en ben ik niets kwijt...
Bedankt voor je tip en laat nog wel even weten hoe het is afgelopen..:thumb:

Geplaatst door Robertfitz

:D Ja, natuurlijk, dan kan er eigenlijk niets verkeerd gaan en ben ik niets kwijt...
Bedankt voor je tip en laat nog wel even weten hoe het is afgelopen..:thumb:
:confused:

Heb alles geprobeerd en tot nu toe ben ik zover, dat ik wel mijn tv zie bij de settings, maar het probleem is het klonen van de primaire beeldscherm.
Dat wil niet lukken, als ik op tv klik en toepassen dan krijg ik mijn desktop op de tv, maar is mijn pc monitor zwart en moet op de aan-uit knop drukken om pc weer uit te zetten.
Het probleem is, dat ik met de ati Catalist driver niet het beeld kan klonen naar mijn tv..
Enig idee, waardoor dit veroorzaakt kan worden???

Help..help...help... ben al dagen bezig!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Robertfitz
:confused:

Heb alles geprobeerd en tot nu toe ben ik zover, dat ik wel mijn tv zie bij de settings, maar het probleem is het klonen van de primaire beeldscherm.
Dat wil niet lukken, als ik op tv klik en toepassen dan krijg ik mijn desktop op de tv, maar is mijn pc monitor zwart en moet op de aan-uit knop drukken om pc weer uit te zetten.
Het probleem is, dat ik met de ati Catalist driver niet het beeld kan klonen naar mijn tv..
Enig idee, waardoor dit veroorzaakt kan worden???

Help..help...help... ben al dagen bezig!

:thumb: Het heeft erg lang geduurd, maar gelukkig werkt het weer voortreffelijk.:D
Ik kwam er achter dat ik mijn TFT scherm op de 2e plug van mijn videokaart had zitten, heb dat verwisseld en toen kon ik ineens wel het beeld van mijn tft klonen naar mijn tv, en je mag niet vergeten om bij de kloonmodus bij overlay (bij Atidrivers) te kiezen voor Cinema, anders krijg je wel je desktop te zien, maar video's met Windows mediaplayer of BS-player laten alleen geluid horen zonder beeld.
Alles staat weer goed ingesteld en de weergave is weer perfect.
Hopelijk heeft iemand er wat aan, als ze met hetzelfde probleem worden geconfronteerd.:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan