Video

Status
Niet open voor verdere reacties.

DENNIS90

Banned
Lid geworden
8 sep 2001
Hoi

Ik heb een radeon 9000 pro met tv out en dvi videokaart, ik wil graag mijn videorecorder, aan mijn pc aan sluiten is dat mogelijk, en welke kabel heb ik dan nodig.

Alvast bedankt

Dit kan door je TV-out op de videorecorden aan te sluiten. Sommige videorecorders hebben een composite video ingang en L/R geluid voorop zitten (3 tulp ingangen naast elkaar). Die zou je kunnen gebruiken. Wanneer dat er niet is kun je het een Scart verloop achter op de videorecorder aansluiten. Wanneer je een nieuwe goeie videorecorder hebt zou je het ook aan kunnen sluiten met een S-VHS kabel.

Geplaatst door RGTMO
Dit kan door je TV-out op de videorecorden aan te sluiten. Sommige videorecorders hebben een composite video ingang en L/R geluid voorop zitten (3 tulp ingangen naast elkaar). Die zou je kunnen gebruiken. Wanneer dat er niet is kun je het een Scart verloop achter op de videorecorder aansluiten. Wanneer je een nieuwe goeie videorecorder hebt zou je het ook aan kunnen sluiten met een S-VHS kabel.

welke kabel moet ik dan in de winkel kopen, en hoe duur is ie.

Laatst bewerkt:
Je moet een S-video kabel (of SVHS zoals RGTMO het noemt) hebben, het liefst van goeie kwaliteit. Hoe duur hij is hangt sterk af van de winkel. Verder heb je, als er niet zo'n aansluiting zit op je videorecorder als op je videokaart (kijk maar even), een scart converter nodig:
scartadapter_plus.gif

Geplaatst door Lekkere Kwal
Je moet een S-video kabel (of SVHS zoals RGTMO het noemt) hebben, het liefst van goeie kwaliteit. Hoe duur hij is hangt sterk af van de winkel. Verder heb je, als er niet zo'n aansluiting zit op je videorecorder als op je videokaart (kijk maar even), een scart converter nodig:
scartadapter_plus.gif

Thanks weet genoeg ga het staks kopen in de winkel, aleen heb nog een laaste vraag, welke programma moet ik gebruken om de video te openemen.

Wil je een video afspelen en dat dan opnemen met de PC? Of wil je beeld van de PC opnemen op video? Eerste kan namelijk niet met alleen TV-out. Dan zou je een videocapture kaart moeten kopen. En dan is het beeld nog niet geweldig. Behalve bij de echt dure kaarten.
Beeld van PC opnemen kan dus wel. Al zal dat beeld ook niet zo goed zijn als wat je op de monitor of normaal op TV ziet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan