Videobanden overzetten met DVD Recorder

Status
Niet open voor verdere reacties.

franken8

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2004
Hallo
Ik heb een DVD Recorder gekocht waarmee ik mijn Videobanden op een DVD kan opnemen.
Maar ik kom er niet uit hoe ik het moet doen. Het staat namelijk niet zo duidelijk in de beschrijving.
Opnemen van de TV gaat moeiteloos. Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt Chrissie

videobanden overzette

Het is opgelost. Ik ben er uit. :thumb:

Chrissie,

Als je de oplossing aan ons verteld hier op Helpmij kan een ander daar misschien
ook voordeel mee hebben...

:thumb:

videobanden overzette

Antenne kabels eruit halen van de DVD recorder en de Video recorder. Scart kabel van de DVD recorder naar TV en de scart kabel van de videorecorder naar TV er uithalen. 1 scart kabel plaatsen van de dvd recorder naar de video recorder.
Je kan dan wel geen TV kijken maar zo lukt het ons.
Het DVDtje afsluiten dan kan je hem overal op spelen.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb gezegd. Ben niet zo technisch.
Chrissie;)

Antenne kabels eruit halen van de DVD recorder en de Video recorder. Scart kabel van de DVD recorder naar TV en de scart kabel van de videorecorder naar TV er uithalen. 1 scart kabel plaatsen van de dvd recorder naar de video recorder.
Je kan dan wel geen TV kijken maar zo lukt het ons.
Het DVDtje afsluiten dan kan je hem overal op spelen.
Ik hoop dat ik het zo duidelijk heb gezegd. Ben niet zo technisch.
Chrissie;)

Bij mij werkte dit niet. Ik hoorde wel het geluid van de videoband, maar ik zag een zwart beeld. Wat doe ik verkeerd??

DVD-recorder en Videorecorder met elkaar verbonden door een scart-kabel ?

Antenne kabels eruit halen van de DVD recorder en de Video recorder.
Scart kabel van de DVD recorder naar TV en de scart kabel van de videorecorder naar TV er uithalen.
1 scart kabel plaatsen van de dvd recorder naar de video recorder.

Samengevat dus : Slechts de DVD-recorder en de Videorecorder zijn met elkaar verbonden door een scart-kabel !?!?!?
Zo ja, dan zal ik dat eens proberen.

Nou, zo simpel - als hier voorgesteld - is het niet.

Nou, zo simpel - als hier voorgesteld - is het niet.
Het gaat alsvolgt (ervan uitgaand dat de TV-antenne-kabel EERST in de videorecorder wordt ingeplugd en vervolgens van de 'out' van de videorecorder naar de 'in' van de DVD-recorder; de 'out' van de DVD-recorder gaat dan tenslotte naar de 'in' van de TV) :
1.De DVD-recorder is via de HDMI-kabel verbonden met de TV;
2.De videorecorder is verbonden met de DVD-recorder (met scartkabel van 'video-out' naar de 'componenten-in' van de DVD-recorder;
3. 'n scartkabel van de DVD-recorder 'out' naar de AV-scartingang van de TV (voor bekijken videotapes; het videosignaal loopt dus via de DVD-recorder naar de TV);
4. Voor het opnemen begint, eerst nog 'het kanaal' van de DVD-recorder op AV zetten (1,2, of 3; aantal AV's kan per DVD-recorder natuurlijk verschillend zijn). Je merkt vanzelf welke operationeel is, want je 'ziet' (terwijl de video wordt afgespeeld) wat je afspeelt en vervolgens opneemt (via het AV-kanaal naar de HDD van de DVD-recorder).

videobanden overzetten

Bij ons is het wel gelukt zoals ik geschreven had. Wij hadden n.l. geen recorder met harde schijf.
Nu wel. Dus gaan wij het ook eens zo proberen.
Chrissie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan