Videobestanden op DVD5 passen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan zou ik inderdaad voor 16:9 (breedbeeld) kiezen. Maar je kunt ook gewoon beide even proberen. Het resultaat van DVD Styler kun je op je PC al zien voordat je DVD Shrink erop los laat en de DVD gaat branden. In de DVD Layout map staat een bestand VIDEO_TS.IFO en die kun je afspelen met de VLC Player. Het effect is dan gelijk aan het afspelen van een DVD in een DVD speler.
 
Laatst bewerkt:
Ok, want op dit moment is het resultaat van het Shrinken (met de mpegbestanden) dat ik het menu niet meer te zien krijg.
Alles staat toch echt aangevinkt in DVDShrink.

Kwaliteit blijft minder, ga nog een DL proberen te branden (op de laptop dus), minder compressie en betere kwaliteit dus, maar of iedereen dit kan afspelen - dat is de vraag?

In de video preview is het menu wél gewoon te zien. Het is de bedoeling dat de DVD hier mee opstart.
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard is de kwaliteit minder, want je gaat van HD naar DVD en daar zit nogal wat verschil in. Waarom je het menu niet ziet zou ik zo niet weten.
 
Moet blijkbaar op 'Top menu' voor intro titel en 'speel alles af' plus 'selecteer titel' op AB drukken.
Op 'Menu' voor menu items video's met navigatie. Ambient applaus bleek te hard op de tv, dus weer een aantal stappen terug.. zucht...

Maar verder werkt het goed, nu nog op DVD9 :thumb:

Tot zover veel dank voor het meedenken!
 
Als je toch nog bezig bent, kijk eens of de mpeg video nu 'interlaced' is. Dit is een instelling voor oude beeldbuis TV's, waar nog met beeldlijnen werd gewerkt.
Alle platte schermen van nu zijn 'Progressive', en als je een DVD ook progressive maakt ziet het er wat mooier uit. De .avi was waarschijnlijk al progressive, vandaar het kwaliteitsverschil.

Of het echt een verbetering is hangt af van de bron; is die progressief of interlaced. Dat kun je ook uitzoeken met Gspot.
Open een video of een .vob bestand uit de Video_TS folder in Gspot, en kijk of je rechts in groen 'i/l' of 'prog' ziet staan.

Gspot, geeft technische info over je videobestanden, gratis: http://www.headbands.com/gspot/
 
Wel eens van gehoord, bedankt voor de aanvulling! In Première kan ik ook exporteren naar MPEG-DVD bedenk ik me nu, maar had het voor deze bestanden niet gedaan omdat ze voor YouTube bestemd waren. Mogelijk wordt in laatstgenoemde optie dat punt van Progressive meegenomen.
 
Inderdaad blijkt de keuze voor MPEG-DVD Progressive op te leveren.
 
Heb nu het hele menu qua navigatie naar m'n zin. Ook de .mpeg2_DVD bestanden ingevoegd. Krijg nu alleen geen geluid als ik het geheel gebrand heb. Wat doe ik nog niet goed?

aanvullend: Ik zie dat er een filmfragment en een .wav afzonderlijk op de harde schijf worden geplaatst. Dat .wavbestand wordt dus niet meegenomen in de DVDstyler selectie als ik de mpeg-DVD bestanden naar het menu sleep.

edit: inmiddels begrijp ik dat ik de .wav bestanden afzonderlijk moet zien toe te voegen. Met het laatste bestand in het menu lukt dit prima, maar wat ik ook doe - of ik nu nummer 5 of 6 selecteer, het audiobestand blijft toegevoegd worden aan het laatste bestand. Dit is wel weer eenvoudig te verwijderen.

Maar hoe kan ik nu een .wavbestand koppelen aan het betreffende videobestand?

- heb dubbelgeklikt op het .wav bestand vanuit verkenner
- heb .wavbestand gesleept naar icoon in menu
- heb .wavbestand gesleept naar icoon in titelmenu
 
Laatst bewerkt:
Ben er vanavond uit gekomen (trial & error). Om .wav toe te voegen, moest ik dubbelklikken op het mediabestand in de 'balk' onder in beeld, waar alle menu's te zien zijn.
Via het venster dat vervolgens verschijnt, kan het pad naar het audiobestand aangegeven worden. Er verschijnt tevens heel klein 'wav' rechtsonder in de afbeelding van het betreffende videobestand.

Nu is het verhaal compleet, met veel dank voor de reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan