Videobestanden Sony DCR-SR52 Handycam verplaatst, nog terug te halen op camera??

Status
Niet open voor verdere reacties.

4leafclover

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2012
Ik heb de Videobestanden van mijn Sony DCR-SR52 Handycam verplaatst naar mijn laptop.

Ik had ze snel op dvd willen branden of veilig willen stellen maar ik ben de filmpjes compleet vergeten.
Mijn laptop is inmiddels al een hele tijd weer intensief in gebruik, paar keer gecrasht en een aantal malen opnieuw geinstalleerd.
Dus terughalen op laptop zal lastig zijn.

Zijn deze bestanden nog terug te halen op de schijf van de camera?
ik heb de camera sindsdien niet meer gebruikt.
zo ja, welke software heb ik daarvoor nodig?

ik snap het probleem niet helemaal.. Als je sindsdien niks met de camera hebt gedaan, dan is het antwoord (natuurlijk) ja.. Je hebt voor het overzetten ook geen speciale software nodig, alleen een USB kabel. Als je de bestanden toen je ze naar de laptop verplaatste hebt geknipt uit de map van de camera (en niet hebt gekopieerd), heb je wel een probleem, maar ik dacht dat dat niet eens kan.
De camera neemt video in MPEG-2 op, om dat beeld af te spelen met een computer heb je de MPEG-2 codec of het programma VLC nodig.

ik zal het proberen te verduidelijken:

ik heb alle videobestanden van mijn handycam naar mijn laptop verplaatst.
De laptop is stuk en allang buiten gebruik.
Kan ik de bestanden op de Handycam nog terughalen?
het is een camera met een interne harde schijf

Als de video bestanden nog op de interne harde schijf van je camera staan wel.
Maar als verplaatsen (zoals vandahl vraagt) knippen en plakken is geweest staan ze daar ook niet meer.
Als copieeren en plakken is geweest staan ze er mogelijk nog wel op.

Het is inmiddels 1,5 jaar geleden dat dit is gebeurd. Eigenlijk weet ik niet meer of ik de bestanden verplaatst heb naar mijn laptop, of eerst gekopieerd naar laptop en daarna verwijderd op camera. hoe kom ik daar achter?

Staan ze nog op de schijf van de camera? (Camera aansluiten op een computer.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan