Videobewerking: Studio 8.3 (Pinnacle)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
Pinnacle Studio 8 & XP

Ik gebruik sinds kort een Pinnacle Studio DC10+ kaart voor mijn analoge camcorder. Hier zit als software Studio 8 bij, ik heb deze geupdate. Maar vaak als ik het programma alleen al start, komt er een foutrapport (error reporting) In de handleiding wordt er gezegd dat de oorzaak kan zijn, dat het geheugen van de videokaart verkeerd gebruikt wordt. Dan zou je de instelling van het geheugen gebruik van de videokaart moeten wijzigen. Maar dan heb ik twee problemen: de instellingen zijn weggevaagd, en kan ik dus helemaal niet wijzigen en ik heb ook nog een onboard-videokaart (die ik overigens niet gebruik) misschien dat die ook bepaald geheugen gebruikt. Ik draai Windows XP Professional NL. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in ieder geval hetzelfde probleem, het geheugen van de twee kaarten zit vlak na elkaar. De oplossing in de handleiding om het adres van een van de kaarten te verplaatsen lukt inderdaad niet. Ook niet door mijn leverancier. Ik heb daarbij het probleem dat bij opstarten van studio 8 het systeem reset. Is een paar weken weg geweest en zonder aanwijsbare reden weer terug. Heb niets geinstalleerd of verwijderd. Ben benieuwd of er goede tips komen.
 
Ja het is echt vreemd, ik hem dan mijn onboard kaart gedisabled, dus die gebruikt geen bronnen meer, en ik kon nu wel eindelijk een keer de film afspelen en op band zetten, maar heb nog steeds regelmatig het probleem dat als ik de software start, dat ie een foutrapport verzenden schermpje geeft. Het was geen goedkoop kaartje, dus ik hoop dat er een oplossing voor is en een goede ook, anders breng ik hem terug.
 
Ik heb contact opgenomen met Pinnacle, en zij hadden de volgende tips:
- Installeer Windows XP Service Pack 1

Als dat niet helpt probeer dan het volgende:

- Schakel de videokaart die je niet gebruikt uit.
Gewoon in XP uitschakelen, dan komt er voortaan een kruisje door het icoontje voor de videokaart te staan. dan gebruikt hij geen bronnen meer.
- De-installeer de Studio software, verwijder handmatig de map Pinnacle, en gebruik het del-register programmaatje van hun site (de medewerker dacht onder het kopje Tools)
Kopieer daarna de cdrom met de Studio software naar de harde schijf en installeer de Studio software vanaf de harde schijf.

Ik heb al een tijdje de foutrapporten niet meer gezien (afkloppen) dus ik moet het nog even op lange termijn bekijken. Misschien dat een van de tips in ieder geval bij jou werken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan