Videobewerking

Status
Niet open voor verdere reacties.

ijsbeer121

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2002
Berichten
267
Ik heb sinds kort een Pinnacle Studio DC10+ voor mijn analoge camcorder. Het opnemen en bewerken gaat prima. Maar als ik het bestand als AVI opsla en daarna afspeel, hoor je het geluid wel afspelen, maar het beeld blijft groen. Dit is in elke speler. Ook als ik hem als MPEG opsla is dit het geval. Ik kan in de beschrijving niets vinden hier over. Wie weet wat het probleem kan zijn
 
groen beeld

met welk bewerkingsprogramma bewerk je de film met studio 7 of 8 bij elke speler zeg je. bv windows media player of maak je een vcd het ligt eraan hoe je bij studio 7 de film maakt. bv een vcd bestand kun je niet op de media player van windows afspelen of je moeteen dvd plugin hebben . maar als je het bij op band zetten hebt naar vhs dan zou ik een een ander pci slot proberen mischien is er dan een conflict met een ander kaart (bv geluidskaart)
 
Ik gebruik Studio 8 en gebruik onder "maak film" de optie AVI bestand maken. Ik speel hem daarna af met Mediaplayer en je hoort enkel het geluid en je ziet alleen een groen beeld. Ik heb alle updates voor het programma gedownload
 
directx

heb je directx 8.1 geinstaleerd (als je xp hebt is het al 8.1)
 
sp1

heb je sp1 al gedownload voor xp worden veel problemen met opgelost
 
systeem

heb je 256 mb geheugen is wel het minimale voor video bewerking kan ook aan het systeem liggen bv onboard videokaart of onboardsound teerd allemaal op dat geheugen
 
maar het bewerken gaat helemaal goed en het afspelen naar een videoband ook, alleen als ik hem als AVI bestand opsla, en daarna wil afspelen, dan hoor je alleen het geluid, maar zie je alleen een groen vierkant (wat evengroot is als het scherm zou moeten zijn)
 
heb je wel codecsen gedownload voor de avi ?
je kan proberen de nimo codecs te downloaden.
 
Ik heb nu DirectX 9 en XP service pack1. Dit probleem had ik voor mijn her installatie van mijn systeem. Ook toen had ik al een codec pack, maar nu (na de herinstallatie dus) pakt ie ze wel. Ik weet niet of ie ze alleen op mijn systeem pakt, dus als ik bijvorobeeld een kort filmpje naar iemand mail, of diegene hem dan af kan spelen, want er verschijnt tijdens het afspelen wel een icoontje van dat codec pack. Maar het belangrijkste vind ik dat ie ze op mijn systeem afspeeld.
Thanks for the tips
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan