Opgelost Videobewerking

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

racoonpowercow

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Berichten
111
Ik heb een gopro, als ik een film van 55 minuten maak en deze via de gopro app download, dan zijn het 5 losse films, nu zoek ik een gratis programma om deze beelden aan elkaar te zetten?
 
Als ik zoek op free video editting software, dan kom ik een hoop tegen.
 
Dat is dan alleen Bandicut van Bandicam, vooropgesteld dat bestanden van de zelfde orde zijn, dus niet dat er al in is geknipt. De voortgang van het proces wordt wat chaotisch weergegeven maar is in tijdsduur uiteindelijk ongeveer de helft van hoe lang de video's duren. Voor combineren zonder enig kwaliteit verlies en met een ongeregistreerde versie is dat heel snel.
Daarna kan het worden gebruikt om in de video te knippen. De delen die je selecteert zie je dan in volgorde aan de linker kant.
Bandicut kan ook meteen het geluid strippen.
Het is niet duur dus je kan het zo kopen maar ongeregistreerd zie je aan het eind het laatste frame vervagen en een dia van Bandicut verschijnen. Niet echt een watermerk dus en het laatste frame kan later zonder probleem nog worden gewist.
 
GoPro splitst de video's om corruptie te voorkomen; maar achteraf erg vervelend. Welke GoPro versie en uit welk jaar heb je? In welk formaat zijn de video's (HEVC, MP4...) ?

Ik wil namelijk voor je kijken hoe je met een simpel commando zonder verlies van compressie de video's snel kan samenvoegen.
 
Mag het freeware en commandlinebased FFMPEG ook in de WSL2 Linux omgeving van Windows. 😜

Plaats dit in filelist.txt
Code:
file 'video1.mp4'
file 'video2.mp4'

Voer dit in de commandline:
Code:
ffmpeg -f concat -safe 0 -i filelist.txt -c copy output.mp4
 
Hey Aar, exact waar ik op doelde. Maar is natuurlijk afhankelijk van de output videoformaat en de reden van mijn vragen. Eventueel kan ik het script voor je in orde maken.
 
Deze is voor mp4 bedoeld. Maar volgens mij moet het ook wel werken met andere videoformaten.
ffmpeg is zeer krachtig. Je kan er zelfs mee streamen via YouTube... ;)
 
Het gaat om behoud van de kwaliteit; daarvoor moet ik eerst weten welk formaat er gebruikt wordt en ook handig om welk type GoPro en uit welk jaar het gaat.
 
Zo te zien blijft de kwaliteit behouden, ffmpeg kon in mijn situatie twee video's direct samenvoegen tot één video. Er werd niet opnieuw gerenderd, dus de kwaliteit moet dan behouden zijn. Test maar eens uit....

Hopelijk kan de TS er wat mee:

Voordelen:
- ffmpeg is gratis
- Het is krachtig, en kent een heel groot scala aan parameters.
- Commando's kan je via ChatGPT krijgen, en op internet is er brede ondersteuning voor.

Nadelen:
- Werkt onder Linux, maar ook via WSL2 onder Windows. Je hebt dan een aparte Linux container die naadloos geïntegreerd is in Windows, en niet in de weg zit.
- Je moet wel even door hebben hoe het werkt
 
Wie is de TS ?

Ffmpeg is de bouwsteen voor veel ontzettend populaire tooling (remux/transcoding etc.) zoals Handbrake, Tdarr, MKVToolNix waar ikzelf aardig wat (o.a. Linux) automatiseringen voor heb gefabriceerd. Ffmpeg is in Windows in no-time actief; system variable toevoegen en done.

Ik wacht eerst even de reactie af voordat ik verder reageer.
 
Aaah... dat is nu ook duidelijk. We zijn het er dan unaniem over eens haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Ffmpeg is in Windows in no-time actief; system variable toevoegen en done.
Het werkt ook in Windows, maar soms wilt je wat programmacodes toevoegen, zoals in mijn voorbeeld een lijst met de video's die je wilt concatten, het samenvoegen. In de Windows commandline is zoiets onmogelijk.

Linux is veel krachtiger...
 
GoPro splitst de video's om corruptie te voorkomen; maar achteraf erg vervelend. Welke GoPro versie en uit welk jaar heb je? In welk formaat zijn de video's (HEVC, MP4...) ?

Ik wil namelijk voor je kijken hoe je met een simpel commando zonder verlies van compressie de video's snel kan samenvoegen.
Ik heb een gopro 10 en ze worden als mp4 opgeslagen
 
Ik heb nu een video in pds formaat hoe kan ik deze omzetten zodat ik hem ook op youtube kan plaatsen
 
Renderen naar mp4 met je editting software.
 
Oh....En nu?
Kan je 'lukt niet' beter omschrijven?
 
Laatst bewerkt:
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan